نیروهای خارجی در سه ماه گذشته بیش از یک هزار 186 بمب را در افغانستان استعمال کرده اند

  • انتشار: ۴ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 40059

وزارت دفاع آمریکا در گزارشی اعلام کرد که نیروهای خارجی حاضر در افغانستان در سه ماه نخست سال جاری میلادی بیش از یک هزار 186 بمب را در نقاط مختلف افغانستان علیه تروریست ها استفاده کرده است.

آمارهای پنتاگون نشان می‌دهند که در سه‌ماه نخست سال روان میلادی، نیروهای خارجی در افغانستان، بیش‌از ۱هزار و ۱۸۶ بمب را برضد گروه های تروریستی در کشور، به‌کار برده‌است.

این افزایش در حالی مطرح می شود که بعد از اعلام راهبرد نظامی ترامپ برای افغانستان، فرماندهان آمریکایی صلاحیت بیشتری در مبارزه با ترویسم در افغانستان به دست آورند.

در ماه های اخیر چندین مرکز تولید و پروسس مواد مخدر در ولایت های هلمند، فراه و بدخشان بمباران شده است.

پیش از این نیز برخی مقامات آمریکایی گفته بودند که امسال سال پرتنشی برای نیروهای امنیتی افغانستان و نظامیان خارجی در کشور خواهد بود.

با وجود گذشت 16 سال از حضور نظامیان خارجی در افغانستان و مبارزه با گروه های شورشی، اما اکنون طالبان مناطق بیشتری را نسبت به سال های قبل در اختیار گرفته است. در کنار این گروه تروریستی داعش دست به حملات انتحاری زیادی زده که صدها تن تاکنون جان خود را از دست داده است.

در یک حمله تروریستی در روز یکشنبه در غرب کابل حدود 70 غیر نظامی به شمول زنان و کودکان جان خود را از دست دادند و بیش از 120 تن دیگر زخمی شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟