نیروهای آژانس کنترل مرزی اروپا به کمک یونان می‌روند

  • انتشار: ۲۱ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: اخبار مهاجرینبین الملل
  • شناسه مطلب: 81086

آژانس کنترل مرزی اروپا (فرانتکس) به منظور جلوگیری از ورود پناهجویان از مرزهای ترکیه به یونان، به کمک این کشور می‌روند.

شبکه دولتی ای. آر. تی (ERT) یونان امروز از بازگشت نسبی آرامش به مرزهای این کشور با ترکیه خبر داد. بر این اساس از زمان بازشدن مرزهای ترکیه به روی پناهجویان در ۲۹ فوریه (دهم اسفند) تا دیروز نیروهای مرزی یونان از ورود ۴۳ هزار و ۴۰۰ نفر به خاک این کشور جلوگیری کرده اند.

در این مدت همچنین مرزبانان یونان ۳۴۶ نفر از پناهجویانی را که موفق به عبور از موانع مرزی شده بودند، دستگیر کرده اند.

این در حالی است که هزاران نفر همچنان در پشت مرزهای یونان انتظار دریافت مجوز ورود به اتحادیه اروپا را می کشند و همچنان در وضعیت اسفباری به سر می برند.

در همین حال و به منظور محافظت بیشتر از مرزهای یونان آژانس کنترل مرزی اروپا (فرانتکس) حدود ۱۰۰۰ نیروی خود را طی روزهای آینده به یونان اعزام می کند. همچنین دولت قبرس وعده اعزام نیروهای کمکی به مرز یونان را داده است.

به نوشته خبرگزاری د. پ. آ. آلمان طی سه روز گذشته مرزهای پرتنش یونان و ترکیه از جمله «اوروس» آرام بوده و اتفاق خاصی در آنها رخ نداده است.
از زمانی که ترکیه توافق خود با اتحادیه اروپا را مورد بی توجهی قرار داد و مرزهایش با این اتحادیه را به روی پناهجویان گشود، هزاران آواره و پناهجو راهی مرز این کشور با یونان شده اند. طی این مدت نوار مرزی ترکیه و یونان پیوسته شاهد درگیری های شدید نیروهای امنیتی و حفاظتی یونان و پناهجویانی بوده که می کوشند به هر ترتیب ممکن وارد اتحادیه اروپا شوند.

مبنع: ایرنا

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟