نیروهای آمریکایی که با زبان پشتو و دری آشنایی دارند، به افغانستان اعزام شدند

  • انتشار: ۱۴ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 37765

ایالات متحده آمریکا، در روزهای اخیر، نیروهای جدیدی برای آموزش و تجهیز سربازان افغان در جنگ با طالبان به این کشور اعزام کرده است. گفته می شود این نیروها به زبان پشتو و دری آشنایی دارند و روابطی نزدیکی با همکاران افغان خود دارند.

ایالات متحده آمریکا و نیروهای ناتو، در دوران جنگ ۱۷ ساله در افغانستان، بارها گروه‌هایی را به منظور آموزش و تجهیز نیروهای افغان به این کشور اعزام کردند اما وجود فساد و شمار بالای عملیات مرگبار علیه این نیروها، پیشرفت در این طرح‌های آموزشی را با مشکل روبرو ساخته است.

خبرگزاری فرانسه روز گذشته به نقل از تام گریسبَک، سخنگوی نیروهای ائتلاف ناتو، در کابل گزارش داد: نیروهای جدید موسوم به “نیروی کمک به نیروهای امنیتی” (اس ‌اف ‌آ ‌ب)، مجموعه‌ای از نیروهایی است که بدلیل توجه و علاقه بسیار به ماموریت خود در جهت آموزش همکاران افغان، اکنون در کابل هستند.

به گفته این منبع، پیش از این گروه‌های دیگری از ایالات متحده آمریکا، به منظور آموزش و تجهیز نیروهای افغان به این کشور اعزام شده بودند اما نیروهای کمک به نیروهای امنیتی، نسبت به گروه‌های پیشین دارای ویژگی‌های خاص هستند. این نیروها به دلیل آشنایی با زبان‌های پشتون و دری، از روابط نزدیک‌تری با همکاران افغان خود برخوردار بوده، همچنین در مناطقی نزدیکتر به خط مقدم مستقر خواهند شد.

نیروی کمک به نیروهای امنیتی، با بهره بردن از مربیان با تجربه، با هدف کمک به سربازان افغان در جهت افزایش توان آنان در استفاده از سلاح‌های جنگی، این ماموریت را آغاز کرده است. همچنین پزشکان نظامی این گروه، سربازان افغان را با آموزش‌های پزشکی در جنگ آشنا خواهند ساخت.

بدین‌ترتیب، گروه‌هایی متشکل از حدود ده‌ سرباز، در سطح کَندک، در سراسر این کشور از جمله در ولایت هلمند که قلمرو طالبان است، به ارتش افغانستان ملحق خواهند شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟