نیروهای آمریکایی کشتن غیرنظامیان در ننگرهار را ادعای بی اساس می خواند

  • انتشار: ۲۱ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 28773

بعد از اینکه روز گذشته خبرهایی مبنی بر کشته شدن بیش از 11 غیر نظامی توسط نیروهای آمریکایی به نشر رسید، اکنون نیروهای آمریکایی در افغانستان ادعای جان باختن غیر نظامیان را در حملات هوایی در هسکه مینه ننگرهار را رد می کند.

نیروهای امریکایی در حالی ادعاها مبنی بر جان باختن غیرنظامیان در نتیجه حملات هوایی شان در ننگرهار را رد کردند که مقامات محلی ولسوالی هسکه مینه از جان باختن بیش از ده تن در این حمله سخن گفته بودند.

در اعلامیه خبری نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان آمده است که حمله هوائی هواپیماهای بدون سرنشین آنان در جریان یک حمله بر گروهی از جنگجویان در ولسوالی هسکه مینه، به غیر نظامیان آسیب نرسانیده است. این حمله پنج شنبه شب در منطقه هسکه مینه ولایت ننگرهار صورت گرفته بود. نیروهای امریکایی گفته اند که هواپیمای بدون سرنشین، گروهی از جنگجویانی را هدف قرار داده است که مصروف انبار نمودن مهمات و اسلحه در یک واسطه نقلیه لاری بوده اند.

باب پورتیمن یکی از سخنگویان نیروهای امریکایی اظهار داشته است که جریان انتقال مهمات را تا زمانی که مورد هدف قرار گرفت، تحت نظر داشته اند.

در اعلامیه همچنان تذکر رفته است که “حمله هوائی پنج شنبه شب در یک ساحه باز در ولسوالی هسکه مینه صورت گرفته است که امکان رسیدن تلفات به غیرنظامیان در آنجا متصور نمی باشد”.

سازولی شینواری، ولسوال هسکه مینه، به خبرگزاری آلمان یا «دی پی آ» گفته بود که در این حمله ۱۱ تن شامل چهار زن و یک طفل جان باخته اند.

در بخشی از اعلامیه نیروهای امریکایی مطرح شده است که “این دومین ادعای بی اساس در مورد تلفات غیرنظامیان در همین منطقه می باشد که در جریان سه هفته گذشته صورت می گیرد”.

در شش ماه اول سال در اثر حملات هوائی نیروهای افغان و امریکایی ۹۵ فرد ملکی کشته و ۱۳۷ تن دیگر زخمی گردیده اند. ملل متحد در ماه جولای گزارش داد که این امر یک افزایش ۴۳ درصدی را در مقایسه با همین برهه زمانی در سال گذشته نشان می دهد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟