نگرانی «نی» از هشدار طالبان به رسانه‌ ها؛ حکومت امنیت خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ ای را تامین کنند

  • انتشار: ۳ سرطان ۱۳۹۸
  • سرویس: اخبار مهاجرینامنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 64917

دیدبان رسانه‌های آزاد افغانستان (نی) تعیین ضرب‌الاجل طالبان برای رسانه‌ها را نگران‌کننده خواند و گفت این هشدار طالبان بر ضد آزادی بیان و حقوق بشری است.

«مجیب خلوتگر»، رییس دیدبان رسانه‌های آزاد افغانستان به صدای امریکا گفت: آنچه طالبان ادعا می‌کنند هیچ مصداق قانونی بر این ادعای شان وجود ندارد…اگر طالبان خود را افغان می‌دانند و فکر می‌کنند افغان استند بر مبنای قوانین افغانستان هر مشکلی و با هر اعلان تجارتی دارند، باید بیایند و از مجرای قانونی آن این مشکل را حل کنند.

خلوتگر از حکومت افغانستان به ویژه نهاد‌های امنیتی خواست که امنیت خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ ای را در مرکز و ولایات تامین کنند.

گفتنی است، امروز طالبان با نشر اعلامیه‌ای به رسانه‌ها هشدار داد که اگر اعلانات تجارتی بر ضد این گروه را تا یک هفته دیگر متوقف نکنند، این رسانه‌ها مورد هدف نظامی قرار خواهند گرفت.

این گروه همچنان هشدار داده که در صورت ادامه نشر این اعلانات آنان مراکز، خبرنگاران، کارمندان این رسانه‌ها را هدف حمله قرار خواهند داد و آنان هیچ مصوونیتی نخواهند داشت.

در همین حال، نهادهای حامی رسانه‌ها و خبرنگاران می‌گویند که وزارت اطلاعات و فرهنگ، چگونگی محتوای پیام‌هایی را که از طریق رسانه‌ها نشر می‌شود، بررسی کرده تا بهانه‌ای برای طالبان باقی نماند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟