نگرانی نمایندگان مجلس از کشتار زنجیره ای قوم هزاره در افغانستان

  • انتشار: ۱۸ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیپارلمانتیتر 2
  • شناسه مطلب: 16806

برخی از اعضای مجلس نمایند‌گان با نگرانی از کشتار زنجیره‌ای قوم هزاره در کشور می‌گویند، این گونه طرح‌ها از سوی دشمنان افغانستان به هدف ایجاد نفاق میان مردم راه‌اندازی می‌شود، این نمایندگان با انتقاد از حکومت می گویند؛ دولت بخاطر جلوگیری از چنین اقدامات تروریستی برنامه ای نداشته است.

این نماینده‌گان امروز (شنبه) در نشست عمومی‌ مجلس، کشتار ۱۳ معدنچی را در ولسوالی تاله‌وبرفک بغلان نگران‌کننده خوانده و از حکومت می‌خواهند که جلو این رویدادها را بگیرد.

محمدعارف رحمانی، عضو مجلس نمایند‌گان می‌گوید، از یک‌سال به این‌سو قتل‌های  سیاسی جریان دارد و همواره قوم هزاره را نشانه می‌گیرند. او می‌گوید، قتل‌های زنجیره‌ای برنامۀ برخی از کشورهاست که می‌خواهند زمینۀ جنگ‌های مذهبی و نژادی را برابر سازند، به گفتۀ آقای رحمانی اگر این گونه کشتارها ادامه یابد، وحدت مردم را خدشه‌دار می‌کند.

عبدالرؤوف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان نیز با انتقاد از حکومت می‌گوید، شورای ملی و شورای علمای افغانستان همواره از وقوع این گونه رویداد‌ها نگرانی کرده اند، اما حکومت به خاطر جلوگیری از این رویدادها کوتاه آمده است. به گفتۀ رییس مجلس، ادامه این گونه کشتارها پایان ناگواری را در پی دارد.

در دو سال اخیر گروه‌های مخالف حکومت، همواره به قوم شیعه هزاره در کشور تاخته و از این قوم قربانی گرفته اند که در این اواخر وقوع این گونه رویدادها افزایش داشته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟