نگرانی نماینده دبیرکل سازمان ملل از اختلافات بین رهبران حکومت وحدت ملی

  • انتشار: ۲۵ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 15654

بعد از اینکه اختلافات بین ریاست اجرایی و رئیس جمهور علنی شد، بسیاری از سیاستمداران کشور با انتقاد از غنی و عبدالله، در مورد اختلافات بوجود آمده از آنها خواستند تا اختلافتشان را کنار بگذارند، در تازه ترین مورد تادامیچی یاماموتو نمایندۀ ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان از رئیس جمهور و رئیس اجرایی خواسته است تا اختلافات درونی شان را هرچه زودتر حل نمایند.

تادامیچی یاماموتو نمایندۀ ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان روز گذشته در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت حکومت افغانستان با چالش های درونی و بیرونی مواجه است.

به گفتۀ یاماموتو وضعیت سیاسی نامطلوب و تنش های موجود میان رهبران حکومت افغانستان نگران کننده است.

آقای یاماموتو گفت “وضعیت کنونی متزلزل سیاسی به شمول اختلافات میان دو رهبر حکومت، باید حل شود. یک راهی جستجو شود تا برای درازمدت ثبات در حکومت تأمین شود.”

یاماماتو همچنین  در شورای امنیت  سازمان اعلام کرد که افزایش تلفات غیرنظامیان در این کشور نگران کننده است.

وی اظهارداشت که تلفات کودکان در شش ماه اول سالجاری میلادی به 388 کودک رسید که این آمار بیانگر افزایش 18 درصدی تلفات کودکان را نشان می‌دهد.

ماه گذشته نیز دفتر یوناما در افغانستان در گزارش شش ماه خود اعلام کرده بود که در 6 ماه نخست سال 2016 میلادی 5166 مورد تلفات و آسیب به غیرنظامیان افغانستان به ثبت رسیده است که از این میان 1661 نفر کشته و 3505 نفر زخمی شده‌اند.

براساس این گزارش، در سال جاری میلادی با توجه به افزایش تلفات غیرنظامیان، 4 درصد جنگ‌های زمینی میان طرف‌های درگیر در افغانستان افزایش یافته است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟