نگرانی نماینده حزب اسلامی از عملی نشدن توافقنامه صلح

  • انتشار: ۲۹ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 19832

بعد از ماه ها انتظار برای ورود گلبدین حکمتیار به کابل و وعده افراد نزدیک به حکمتیار برای آمدن وی تا قبل از سال نو، اکنون امین کریم نماینده ارشد حزب اسلامی ضمن انتقاد از حکومت برای عملی نکردن وعده هایش، می گوید که شکستن توافقنامه صلح عواقب ناگواری را در پی خواهد داشت.

نماینده ارشد حزب اسلامی گلبدین حکمتیار هشدار می دهد که شکستن توافقنامه صلح با این حزب پیامدهای ناگوار به دنبال خواهد داشت.

نماینده حزب اسلامی در کابل می گوید: آمدن گلبدین حکمتیار به کابل به دلیل کند کاری حکومت در عملی کردن مواد توافقنامه صلح در قبال آزاد سازی زندانیان و روشن نشدن محل زندگی گلبدین حکمتیار، به تعویق افتاده است.

امین کریم نماینده حزب اسلامی و رئیس هیئت مذاکره کننده این حزب با حکومت به آریانا نیوز گفته است: هنوز مقدمات برای آمدن گلبدین حکمتیار فراهم نشده و به همین دلیل آمدن وی به کابل به تعویق افتاده است و اگر چنین شود پیامد های منفی روی روند صلح سرتاسری خواهد داشت.

حزب اسلامی می گوید در صورت که طرح ریخته شده اش از سوی حکومت عملی شود تا 6 ماه آینده 50 درصد جنگ افغانستان خاموش خواهد شد. از دید نماینده گلبدین حکمتیار چهره های در داخل دولت افغانستان منافع شانرا در تداوم جنگ پنداشته می کوشند مانع عملی سازی توافقنامه صلح این حزب با حکومت شوند.

او افزود: “در مجموع در عملی ساختن مواد توافقنامه کندی های است و حتی برخی کمیسیون هایش هنوز نخستین اجلاس شان را نیز برگزار نکرده اند. برخی افراد در داخل دولت صلح را دشمن خود می دانند و در روند صلح سنگ اندازی می کنند”.

اما اکرم اخپلواک رییس کمیسیون عملی سازی توافقنامه صلح با حزب اسلام هر نوع کوتاهی را رد می کند.

توافقنامه صلح میان حزب اسلامی و حکومت افغانستان 7 ماه پیش به امضا رسید و همین چند ماه پیش سازمان ملل متحد تحریم هایش بر گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی را برداشت، اما هنوز امریکا و بریتانیا آماده برداشتن تحریم های شان بر این حزب نشده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟