نگرانی نسبت به سقوط ولایت فاریاب به دست مخالفان

  • انتشار: ۱۳ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 37700

مقام ها در ولایت فاریاب می گویند که بخش های زیادی از این ولایت در کنترل مخالفان دولت است و احتمال دارد این ولایت به زودی سقوط کند. اما مقام های امنیتی می گویند که ده ها تن از نیروهای ماموریت حمایت قاطع در این ولایت مستقر شده اند و به زودی مخالفان مسلح در این ولایت سرکوب خواهد شد.

محمدطاهر رحمانی، رییس شورای ولایتی فاریاب مدعی است که اکثر بخش‌های ولایت فاریاب در کنترل مخالفان مسلح است و این ولایت به‌زودی «سقوط» خواهد کرد. آقای رحمانی به رادیو سلام‌وطندار گفته که این موضوع را با اداره‌ی محلی ولایت در میان گذاشته، اما اداره‌ی محلی به گفته‌های او توجه نمی‌کند.

به گفته‌ی رییس شورای ولایتی فاریاب، از هر ولسوالی تنها دو تا سه روستا در کنترل دولت است و دیگر قریه‌ها در اختیار مخالفان مسلح قرار دارد.

مقام‌های امنیتی در ولایت فاریاب می‌گویند که قراراست ده‌ها تن از نیروهای مأموریت حمایت قاطع به‌هدف ارائه مشوره، هماهنگی و حمایت هوایی نيروهاى امنيتى افغانستان، هفته‌ی آینده در این ولایت جابه‌جا شوند.

جنرال جنت گل کروخیل، فرمانده لوای اول قول اردوی ۲۰۹ شاهین مستقر در فاریاب گفته است که حدود ۶۰ تن از نیروهای مأموریت حمایت قاطع در هفته‌ی جاری در شهر میمنه، مرکز ولایت فاریاب جابجا مى‌شوند.

آقای کروخیل افزوده: «مقامات قوماندانی مأموریت قاطع، طی سفر شان در زون شمال و شمال‌شرق، وعده دادند که در هفته‌ی جاری، حدود ۶۰ سرباز با تجهیزات لازم وارد شهر میمنه خواهند شد.»

او به مخالفان مسلح هشدار داده که با استفاده از فرصت، به میز مذاکره حاضر شوند؛ در غیر آن نابود می‌شوند.

به گفته‌ی او، فعالیت مخالفان مسلح طى سال جاری در فاریاب، یک افزایش را نشان می‌دهد و اکنون در ۹ ساحه‌ی این ولایت درگیری جریان دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟