نگرانی مردم (ولایت پروان) از افزایش ناامنی‌ها در این ولایت!

  • انتشار: ۲ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 42719

شماری از باشنده‌گان این ولایت که از گرفتن نام‌های شان خودداری می‌کنند، به‌خاطر موجودیت مشکلات ناشی از تهدیدات امنیتی به وسیله افراد مسلح غیر مسئول می‌گویند:

“افراد مسلح غیر مسئول به اندازه زیاد شده در شهر چاریکار و به خصوص در اطراف شهر که مردم گشت‌وگذار کرده نمی‌توانند. سرقت موترسایکل هم بسیار است، خانه‌های مردم سرقت می‌شود. توقع ما از رهبری حکومت محلی پروان است که جلو همچو اعمال را بگیرد.”

“خواست ما از والی و قوماندان صاحب امنیه ولایت پروان این است که هر چه زودتر تلاش کنند افراد مسلح غیر مسئول را به پنجه قانون بسپارند.”

با این حال شورای ولایتی پروان یکی از عوامل عمدۀ افزایش و گسترس تهدیدات امنیتی در این ولایت را عملکرد ضعیف و غیر مسلکی نیروهای پولیس می‌داند.

غلام بهاءالدین جیلانی رئیس شورای ولایتی پروان در صحبت با رادیو آزادی در این مورد گفت:

“نگرانی مردم متأسفانه روزبه‌روز نسبت به امنیت و مصونیت‌شان افزایش پیدا می‌کند، در دستگاه پولیس ولایت پروان یک تغییرات لا اقل به وجود بیاید، افراد و اشخاص شایسته و مسلکی در جا های که نیاز است باید گماشته شوند تا خدمات بهتر را به مردم ارائه کنند.”

اما مقامات امنیتی ولایت پروان ضمن رد اتهامات شورای ولایتی این ولایت می‌گویند، اکثر تهدیدات امنیتی به‌وسیله افراد سلاح به‌دست، دارای مجوز وجود دارد که بخشی از این تهدیدات از جانب محافظین شماری از نماینده‌گان مردم صورت می‌گیرند.

جنرال محمد زمان مموزی قوماندان امنیه ولایت پروان در این مورد در صحبت با رادیو آزادی گفت:

“افرادی که هیچ مجوز قانونی نداشته باشند در این شهر و بازار گشت‌وگذار کنند، امکان ندارد و او کسی که دزد است تاب شنیدن صدای یک طفل را هم ندارد. همین که صدا را بشنود فرار می‌کند و اما مشکل ما افراد مسلح غیر مسئول است، اکثر بزرگان وطن وظیفه دارند و در خانه خود پوسته دارند و همین‌ها بعضی اوقات سبب آزار و اذیت مردم می‌شوند، می‌روند در محفل عروسی فیر می‌کنند، در این رابطه ما بسیار مشکل داریم.”

پیش از این والی جدید التقرر پروان گفته بود با توجه به نیازمندی درجه اول پروان که جلوگیری از تهدیدات افراد مسلح غیر مسئول در این ولایت است، رسیده‌گی به این خواست مردم در اولویت کاری‌اش قرار دارد، اما به نظر می‌رسد که تا حال اقدامات عملی در این خصوص صورت نگرفته و کماکان شکایت و نگرانی مردم در این خصوص هنوز هم به حال خود باقی مانده‌است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟