نگرانی رئیس جمهور روسیه از افزایش قلمروی گروه های تروریستی در افغانستان

  • انتشار: ۲۵ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 34426

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با ابراز نگرانی از وضعیت امنیتی افغانستان می گوید که قلمروی گروه های تروریستی داعش و طالبان هر روز در افغانستان در حال افرایش است و کشورش آماده است که با نیروهای امنیتی افغانستان در مبارزه با تروریسم همکاری کند.

پوتین در سخنرانی سالانه‌اش گفت «این همکاری مبارزه با مواد مخدر و هراس‌افگنی جهانی را شامل می‌شود.»

وی افزود: «ما می‌بینیم که حکومت مرکزی افغانستان در کابل، به پشتیبانی جامعه جهانی نیاز دارد ما آماده هستیم که این گونه کمک‌ها را فراهم کنیم.»

این در حالی است که روسیه متهم به حمایت از طالبان در افغانستان است، اما رییس جمهور این کشور می گوید که مسکو آماده است با نیروهای امریکایی و افغان در مبارزه با تروریسم همکاری کند.

پوتین می افزاید: «در بخش های مورد نیاز، ما با ایالات متحده امریکا می توانیم کار کنیم! و اگر ما به این کار دست بیابیم، این تلاش ها بسیار مؤثر واقع خواهند شد. ما گواه افزایش تهدیدهای هراس افگنی جهانی در افغانستان هستیم. ما می بینیم که بخش های زیر ادارۀ گروه های هراس افگن جهانی در مرز های شمالی افغانستان، بزرگ تر می شوند.»

همزمان با این، رییس جمهور روسیه تأکید دارد که مسکو با نیروهای امنیتی افغان نیز همکاری می کند تا به گفتۀ وی، تهدیدهای هراس افگنی در بخش های شمال افغانستان، مهار شوند.

در همین حال قادر شاه، سخنگوی شورای امنیت گفته است که اظهارات و موقف‌گیری آقای پوتین مطابق به سیاست دولت افغانستان است و حکومت افغانستان از این اظهارات استقبال می‌کند.

او تاکید کرده که موقف‌گیری روسیه پاسخ روشنی به اتهامات وارد شده به حکومت و نیروهای افغان در مورد همکاری با گروه داعش و دیگر گروه‌های تروریستی است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟