نگرانی جامعه مدنی از اختلافات درونی میان سران حکومت وحدت ملی

  • انتشار: ۹ عقرب ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 16130

افزایش اختلاف‌ها میان سران حکومت وحدت ملی در روزهای اخیر نگرانی‌ها و انتقادهایی را در میان اقشار مختلف جامعه در پی داشته است.
گروه کاری مشترک جامعه مدنی افغانستان امروز (یک‌شنبه، ۹ عقرب) در نشست خبری در کابل گفت که افزایش اختلافات میان رهبران حکومت وحدت ملی باعث نگرانی شهروندان کشور گردیده است.
در اعلامیه‌ی این نهادها آمده است که سران حکومت به جای پرداختن به وظایف اصلی شان که همانا سروسامان دادن به اوضاع کشور است به مسائل حاشیه‌یی می‌پردازند و شهروندان کشور از آنان توقع دارند آن‌ها به وظایف اصلی‌شان که اداره امور مملکت است، بپردازند.
این نهادها می‌گویند که باجود افزایش ناامنی‌ها و اوضاع نامساعد اقتصادی می‌طلبد تا روی برنامه‌های انکشافی، اقتصادی، امنیتی و حکومتداری خوب بیشتر توجه صورت بگیرد.
گروه کاری نهادهای جامعه مدنی از سران حکومت وحدت ملی می‌خواهد که اختلاف درونی خود را از راه‌های مسالمت‌آمیز و قانونی حل و فصل نمایند و نگذارند تا دامنه‌ی این اختلافات بیشتر شود.

سناتوران: ادامه‌ی اختلاف‌ها میان رهبران باعث افزایش مشکلات شده است
در همین حال شماری از سناتوران با ابراز نگرانی از اختلاف‌ها درونی میان سران حکومت وحدت ملی می‌گویند که ادامه‌ این تنش‌ها باعث افزایش چالش‌های زیادی در کشور شده است.
سناتوران در نشست امروز مجلس سنا ادامه‌ی این تنش‌ها را به زیان نظام و کشور دانسته تأکید دارند که باید رهبران حکومت این تنش‌ها را کنار گذارند و به نگرانی‌های مردم پایان دهند.
گلالی اکبری، یک عضو سنا گفت: «مردم از وضیعت کنونی بسیار نگران هستند و فکر می‌کنند که مبادا جنگ‌های تنظیمی آغاز شود.»
جمعه الدین گیانوال، سناتور دیگر گفت: «اختلافات رهبران سبب شده است تا وضعیت امنیتی هر روز بدتر شود و گروه‌های هراس‌افگن هر روز قوی‌تر شوند، این اختلافات سبب شده است تا برنامه‌های امنیتی حکومت بسیار ضعیف به پیش برود.»
سران حکومت وحدت ملی از آغاز ایجاد حکومت که براساس یک توافق‌نامه‌ی سیاسی تشکیل شد، با هم تنش داشته اند. در روزهای اخیر این تنش‌ها بیشتر از پیش بالا گرفت. عبدالله عبدالله، رییس اجراییه هرازگاهی آواز اعتراض بلند کرده و می‌گویند که توافق‌نامه سیاسی از سوی رییس‌جمهور عملی نمی‌شود.
جنرال دوستم، معاون اول رییس‌جمهور نیز آقای غنی را به انحصارگری قدرت و اخیراً آقای عبدالله و غنی را به قوم‌گرایی نیز متهم کرد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟