نگرانی تیفا از بحرانی شدن انتخابات پیش رو

  • انتشار: ۴ میزان ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخابات
  • شناسه مطلب: 69479
انتخابات

مسئولان نهاد‌های ناظر انتخاباتی امروز در نشست خبری در کابل از بحران پس از انتخابات ریاست جمهوری هشدار دادند.

یوسف رشید رییس اجرایی فیفا گفت،عدم بی‌طرفی کارمندان کمیسیون‌های انتخاباتی، دولتی  و دخالت زورمندان محلی درامور انتخابات از نگرانی‌های جدی فیفا می‌باشد.

وی بیان داشت: امنیت تخنیکی دستگاه‌های بامتریک، عدم پذیرش نتایج انتخابات از سوی نامزدان و تهدید آنها مبنی برگرفتن سلاح، غفلت و سهیل انگاری کمیسیون‌های انتخاباتی‌، اندک بودن ناظرین بین‌المللی و عدم مصئونیت مواد حساس بعد از انتخابات از دیگر نگرانی ما است.

رشید از کمیسیون‌های انتخاباتی خواست که با بی‌طرفی تمام روند انتخابات را درست مدیریت کرده و تمام جلسات و تصامیم رسیدگی به شکایات خویش را علنی اتخاذ نماید.

مسوولان فیفا ادعا دارند که علی‌الرغم تلاش‌های وسیع در جهت رفع چالش‌های انتخاباتی هنوز هم مشکلات باقیست که سلامت انتخابات را در کشور تهدید می‌کند.

مسوولان فیفا می‌گویند: یافته‌های ما نشان می‌دهند که نا امنی، سراسری نبودن انتخابات، بی‌باوری‌های سیاسی میان نامزدان، چالش‌های مدیریتی در سطح مرکز و ولایات، فقدان یک سیستم جامع برای مدیریت انتخابات و اعمال نفوذ زورمندان محلی در کار کمیسیون‌ها از تهدیدات جدی است که سلامت انتخابات روز شنبه را زیر سوال خواهد برد.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری روز شنبه در سراسر کشور برگزار شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟