نگرانی بهداشت جهانی از وضعیت شیوع کرونا در عراق

  • انتشار: ۱۲ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 87150

سازمان بهداشت جهانی امروز (دوشنبه) از وضعیت رو به رشد مبتلایان کرونا در عراق ابراز نگرانی کرد.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در عراق در واکنش به افزایش کم سابقه آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور، خواهان تشدید تدابیر پیشگیرانه بهداشتی در مواجهه با شیوع این ویروس در عراق شد.

در طول هفته‌های اخیر آمار مبتلایان به کرونا در عراق به طرز کم سابقه‌ای رو به افزایش نهاده و برخی از مبتلایان جان خود را از دست داده‌اند، امری که دولت عراق را ناچار کرد، تعطیلات یک هفته‌ای عید فطر امسال را برای یک هفته اضافه تمدید کند.

«اسماعیل ادهم» نماینده سازمان بهداشتی جهانی در عراق در سخنانی از دستگاه‌های مسئول در این کشور خواسته که تدابیر سختگیرانه‌ای برای پیشگیری از افزایش شیوع این بیماری اتخاذ کرده و نمونه‌گیری‌های میدانی را بیشتر کنند.

وی همچنین بر ضرورت تمدید تدابیر منع تردد برای یک هفته اضافی تاکید کرد و گفته است که شهروندان عراقی باید پایبندی کاملی به اقدامات پیشگیرانه از ابتلا به کرونا از جمله منع تردد عمومی نشان دهند و با سازمان‌های بهداشتی در مهار این ویروس همکاری کنند.

میانگین آمار مبتلایان به کرونا در عراق به طور چشمگیری در هفته‌های اخیر افزایش داشته، به نحوی که فقط در جمعه گذشته بیش از ۴۰۰ نفر مبتلا به این ویروس در عراقی شناسایی شد که در نوع خود رقمی بی‌سابقه است.

به گزارش ایرنا؛ طبق آخرین آمارها، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در عراق به شش هزار و ۴۳۹ نفر و تعداد قربانیان به ۲۰۵ نفر و شفایافتگان به سه هزار و ۱۵۶ نفر رسیده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟