نگرانی اسرائیل از سقوط منافع عربستان در یمن

  • انتشار: ۱۲ حمل ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 3501

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از پایگاه خبری العالم، صهیونیستها سقوط منافع عربستان در یمن را سقوط منافع خود دانسته و گسترش سیطره جنبش انصارالله در این کشور را توسعه نفوذ ایران در یمن خوانده و تبعات ناشی از آن را خطرناکتر از برنامه هسته ای ایران توصیف می کنند.

“تسفی یحزکلی” تحلیلگر مسائل عربی کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره مدعی شد: یمن در آستانه تبدیل شدن به عراق دوم است. یمن در شرف سقوط در دست شیعیان و به عبارتی دیگر در دست ایران است. این موضوع برای عربستان و کشورهای “محور اهل تسنن” بسیار نگران کننده است.

به ادعای وی، “سرانجام بهار عربی در یمن سیطره ایران بر اراضی یمن است. این که ایران تا چه زمانی در کشورهای ضعیف نفوذ می کند کشورهای محور اهل تسنن را نگران کرده زیرا یمن چهارمین کشوری است که تحت نفوذ ایران قرار می گیرد”.

از نگاه صهیونیست ها، تحولات یمن منافع اسرائیل را بیش از برنامه هسته ای ایران به چالش می کشد. به ادعای آنان، ایران برنامه هسته ای تسلیحاتی خود را علیه اسرائیل به کار نمی گیرد، اما در صورت دسترسی به تنگه باب المندب به راحتی می تواند این گذرگاه آبی را مسدود کند.

به گفته این تحلیلگر صهیونیست، گسترش قلمرو نفوذ ایران در منطقه از پیشبرد برنامه هسته ای این کشور خطرناکتر است و نفوذ ایران در لبنان و سوریه و عراق کاملا ملموس است.

یحزکلی افزود: کابوس ملک عبد الله پادشاه فقید عربستان درباره هلال شیعی در حال تحقق یافتن است. ایران با حضور آشکارا در عراق در حال نبرد با داعش است. گروههای مسلح شیعی حاضر در این نبرد از سوی ایران سازمان یافته اند.

به ادعای وی، آزادی تکریت ظاهرا از سوی ارتش عراق صورت گرفته، اما در واقع این شهر از سوی ایران اشغال شده است.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟