نگرانی اسرائیل از جنگ ناوها در باب المندب

  • انتشار: ۲۳ حمل ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 3877
ناو

کارشناس مسائل راهبردی رژیم صهیونیستی، از شعله ور شدن شراره های جنگ در منطقه باب المندب که تبعات آن دامنگیر صهیونیستها می شود، ابراز نگرانی کردند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از پایگاه خبری العالم، “حزی سیمانطوف” تحلیلگر مسائل سیاسی کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره ادعا کرد: برخی منابع خبری از حرکت ناوگانهای ایرانی به سمت خلیج عدن و تنگه باب المندب صحبت می  کنند.

وی در تلاش برای ایجاد جو هراس و وحشت در منطقه افزود : بوی جنگ میان ایران و عربستان به مشام می رسد. خبرگزاریهای ایرانی هدف از این اقدام را حمایت کشتیها از دزدان دریایی خواندند.

وی گفت : عربستان این را اقدامی ستیزه جویانه برای انتقال سلاح به حوثیها انقلابیون شیعه در یمن دانست و برای اولین بار حزب الله را به همکاری مستقیم با انقلابیون حوثی متهم کرد.

وی بیان کرد : تنش میان شیعیان یمن که از سوی ایران و سنیها که از سوی عربستان و مصر حمایت می شوند ممکن است به رویارویی مستقیم کشتیها وناوهای ایرانی و سعودی در دریا منجر شود.

این شبکه تلویزیونی یاداور شد : تنگه باب المندب مسیر حرکت کشتیهای اسرائیلی از منطقه ایلات است. این تنگه مسیری راهبردی است و در صورت شعله ور شدن جنگ ، تبعات آن دامنگیر منطقه و مخصوصا اسرائیل می شود. نهادهای جاسوسی جهان با نگرانی تحرکات این منطقه را دنبال می کند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟