نگرانی از تشدید تبعیض مذهبی و دینی در جهان

  • انتشار: ۴ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 21200

به گزارش خبرگزاری اینترپرس سرویس، تبعیض مذهبی، تعصب و بیگانه ستیزی در چندین کشور در اروپا، آسیا، آفریقا، خاورمیانه و شمال آمریکا تشدید شده، در نتیجه نیاز برای جایگزین هایی برای شناسایی یک استراتیژی مشترک برای مقابله با این چالش ها وجود دارد.

این مسئله در دستور کار جلسه برگزار شده توسط مرکز پیشرفت حقوق بشر و گفتگوی جهانی به عنوان یکی اتاق فکر مستقر در جنوا که اخیرا در دفتر سازمان ملل متحد در این شهر برگزار شد، قرار داشت که طی آن نمایندگانی از مناطق مسلمان و مسیحی نشین جهان در مورد همگرایی بین  اسلام و مسیحیت به تبادل دیدگاه های خود پرداختند.

ویلیام لیسی سوئینگ مدیر کل سازمان بین المللی مهاجرت در این جلسه بر لزوم شناخت همگرایی ادیان به منظور غلبه بر اختلافات مذهبی تاکید کرد.

شاهزاده «حسن بن طلال» از اردن نیز در یک پیام ویدیویی بر اهمیت هماهنگی ادیان تاکید کرد.

او گفت: «همه مذاهب ما خشونت و اقدامات غیر انسانی را رد می کنند.

داکتر حنیف حسن علی قاسم رئیس این اتاق فکر بر اهمیت جلب حمایت از رهبران مسلمان و مسیحی برای بهبود سطح روابط بین اسلام و مسیحیت تاکید کرد.

او افزود: «امروز ما یک فرصت فوق العاده برای بحث در مورد همگرایی بین اسلام و مسیحیت در اختیار داریم.»

اخضر ابراهیمی وزیر سابق امور خارجه الجزایر نیز ربودن ادیان توسط گروه های خشونت آمیز و افراطی را محکوم کرد و گفت اکثریت مردم در کشورهای با اکثریت مسلمان از خشونت های وحشیانه گروه های تروریستی که با نام اسلام صورت می گیرند، وحشت زده شده اند.

او گفت: «داعش، القاعده، بوکو حرام و گروه های مشابه در کشورهای ما و در اروپا در حال سوء استفاده از اسلام هستند و به شدت تلاش می کنند تا ارزش ها، فرهنگ و تمدن آن را نابود کنند.»

این در حالیست که از چندین سال به این سو تعداد زیادی از تروریست ها با شعار حمایت از مذهب، دین و نژاد خویش و با حمایت کشورهای سرمایه دار منطقه ای دست به خشونت علیه اقلیت های دینی و مذهبی زده اند که همین مسئله باعث بودجود آمدن اختلافات بزرگ بین ادیان و مذاهب در کشورهای فقیر تر شده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟