نوی افغان جهاد!

  • انتشار: ۴ حمل ۱۳۹۹
  • سرویس: بین المللدیدگاه
  • شناسه مطلب: 81728

شاخه القاعده در شبه قاره هند، در نشریات انترنتی خود توافق صلح طالبان با امریکا را پیروزی جهاد خوانده و جهاد تازه ای را در کشمیر، زیر نام ” نوی افغان جهاد ” و ” نوی غزوه هند ” اعلام کرده است.

این پیام چهار نکته را می رساند.

١- القاعده از توافق طالبان با امریکا راضی است و در روزگار پس از توافق، خصومتی با این گروه نخواهد داشت. قبلا نیز مبلغان القاعده گفته بودند طالبان به قیمت حمایت از ما ( اسامه بن لادن ) حکومت مستقر خود را در سال ٢٠٠١ از دست دادند و نباید بیش از این، طالبان را پیشمرگ سازمان القاعده کرد بلکه با توجه به تجربه شکست نظام خلافت داعش، باید جنگجویان القاعده با الهام از نظام امارتی طالبان به دنبال استقرار این نوع نظام در یکی از کشورهای عربی (ترجیحا سوریه) باشند.

٢- همه جنگجویان صفوف طالبان به روند صلح نمی پیوندند، این سرمایه استراتژیک از دست نمی رود و بخش بسیار تندرو آنان زیر نام جبهه جهاد کشمیر حفظ می شوند.

٣- القاعده با این پیام به دنبال تضعیف تشکیلات داعش در شبه قاره نیز می باشد و نمی خواهد این گروه از میان ناراضیان طالب، سربازگیری کند.

۴- هند خودش را محق به مخالفت با صلح افغانستان می داند چون در صورت تحقق کامل صلح و بسته شدن جبهه افغانستان، لشکری از جنگجویان ایدئولوژیک بازمانده از جهاد با امریکا در افغانستان، تنور جنگ کشمیر را شعله ور می کنند.

شجاع محسنی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟