انواع نوشیدنی های لاغری ساده و ارزان قیمت

  • انتشار: ۲۷ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 77909

در این مقاله از اطلس پلاس سعی می کنیم با انتخاب مواد کاملا گیاهی و طبیعی بهترین نوشیدنی های لاغری را برای شما همراهان همیشگی اطلس پلاس معرفی کنیم چون امروزه داشتن شکمی صاف و کمری باریک در بسیاری از افراد رویای دست نیافتنی شده است. با گرفتن رژیم های سخت و انجام تمرینات ورزشی مختلف و انواع روش های دیگر تلاش می کنند تا اندامی زیبا و خوش فرم داشته باشند.

نوشیدنی های لاغری

انواع نوشیدنی های لاغری ساده

باید توجه کنید که همه نوشیدنی های گفته شده در مطالب زیر خاصیت دیورتیک دارند به این معنی است که با خارج کردن سریع آب از بدن باعث افزایش سوخت وساز و در نتیجه چربی سوزی بدن می شود.

آب لیموترش و کاهش وزن

اگه به همراه آب مصرفی روزانه آب لیموترش استفاده کنید  به سم زدایی کبد کمک کرده اید و بدن را  تحریک به سوخت و ساز می کنید. که در نتیجه این عمل چربی های اطراف شکم و پهلو آب می شوند.مصرف آب ولرم به همراه آب لیموترش باعث افزایش تولید آنزیم های گوارشی و بهبود کارکرد کبد می شود.همچنین این نوشیدنی با از بین بردن باکترهایی که عامل به وجود آمدن آکنه هستند به داشتن پوستی سالم کمک می کند.

آب کرفس و چربی سوزی

با نوشیدن آب کرفس به کاهش اشتها وکاهش اشتهای کاذب به مواد فاقد ارزش غذایی و پر کالری کمک می کنید. بهتر است برای تاثیر گذاری بیشتر، آب کرفس قبل از غذا مصرف شود.کرفس در بدن سبب خارج شدن بهتر و سریعتر آب از بدن می شود که این خود باعث افزایش سوخت و ساز می شود.

 آب قره قاط و چربی سوزی بیشتر

قره قاط میوه های ریزی هستند که به عنوان یکی ازمنابع اصلی اسید های مفید همانند اسید مالیک،اسید کنیک و اسید سیتریک شناخته شده اند.این اسیدها با تاثیر روی آنزیم های گوارشی باعث دفع چربی های باقی مانده، از سیستم لنفاوی بدن می شوند. به طور کلی باید گفت این ترکیبات سبب دفع مواد زائدی که کبد به طور کامل قادر به دفع آن نشده است، می شود. از دیگر خواص این میوه می توان گفت که برای افرادی که کلسترول بالا و دیابت دارند  بسیار مفید است زیرا باعث بهتر شدن کیفیت خون می شود.آب قره قاط یکی از نوشیدنی های لاغری مفید است که روزانه یک فنجان از آن توصیه می شود.

آب هندوانه و چربی سوزی

هندوانه یکی از میوه های خوش طعم و کم کالری که به علت داشتن آب فراوان و نگه داشتن بدن به طور کاملا هیدراته فوق العاده مفید و ارزشمند است. همچنین این میوه خاص سرشار از مواد مفذی همانند لیکوین جهت مقابله با سرطان و اسید آمینه ای مانند آرژنین که باعث کاهش چربی بدن و افزایش توده عضلانی در بدن می شود،است .

چای سفید و لاغری

برای کاهش وزن و لاغری همیشه از چای سبز گفته شده، اما باید بدانیم که چای سفید خواص فوق العاده ای دارد که میتوان از جمله آن ها ابتدا به چربی سوزی بخصوص چربی های اطراف شکم اشاره کرد.همچنین چای سفید، این نوشیدنی خوش طعم باعث کاهش کلسترول نیز می شود. روزانه می توان از این نوشیدنی لاغری تا ۳ فنجان همراه با عسل که به خوش طعم شدن بیشتر آن کمک می کند، مصرف کنید. اگر این چای را در دسترس ندارید می توانید از انواع دیگر چای مانند قرمز و سبز استفاده کنید. همچنین دم نوش هایی مانند گیاه دم اسبی، قاصدک، گزنه و…برای چربی سوزی بسیار مفید است.

نوشیدنی آناناس و کاهش وزن

یکی دیگر از نوشیدنی های لاغری ، درست کردن آناناس به صورت یخ در بهشت که علاوه بر خوشمزه بودن این نوشیدنی ازخواص ضد چاقی آن بهره مند شوید. باید گفت آناناس آنزیمی به نام بروملین دارد که سبب شکسته شدن پروتئین و آسان شدن هضم می شود.

چای زنجبیل و چربی سوزی

زنجبیل با افزایش دمای بدن یک چربی سوز فوق العاده محسوب می شود.ترکیبات ترموژنی زنجبیل باقی مانده موادی که در شکم تجمع کرده اند را ازبین می برد. باید بدانید چربی های اطراف شکم به علت استرس و کمی تحرک و مشکلات هورمونی پدید می آیند.همچنین چای زنجبیل توقف تولید هورمون کورتیزول (این هورمون باعث افزایش فشار و قند خون می شود) را سبب می شود.

آب آرتیشو

آرتیشو یا کنگر فرنگی جزء آن دسته از سبزیجاتی است که قدرت دیورتیک (ادرار آوری)بالایی دارند. آبی که از پخت این سبزی خاص بدست می آید نیز بسیار سالم و موثر است زیرا سبب دفع سموم از بدن و چربی های کبد می شود.علاوه بر مصرف مداوم این سبزی، آب آن را نیز میتوان استفاده کرد. پس از دور ریختن آب آرتیشو خود داری کنید.

چای سبز و لاغری

تحقیقات بدست آمده نشان میدهد که چای سبز علاوه بر داشتن خاصیت هایی از قبیل کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی، دارای ترکیبات و آنتی اکسیدان هایی است که مصرف آن سبب از بین رفتن چربی های اطراف شکم می شود وآن را صاف و خوش فرم می کند. باید به این نکته توجه کرد که با مصرف این نوشیدنی لاغری قبل از انجام فعالیت های ورزشی، باعث چربی سوزی بیشتری شوید. همچنین چای سبز موجب، بهبود متابولیسم بدن می شود وسرعت مکانیزم سوختن چربی ها را افزایش می دهد.

آب نارگیل

این نوشیدنی فوق العاده سرشار از مواد مغذی است.آب نارگیل برای ورزشکاران نسبت به دیگر نوشیدنی های معروف ۵ برابر بیشتر پتاسیم دارد .پس با مصرف آن از گرفتگی عضلات بعد از فعالیتهای ورزشی جلوگیری می کند.همچنین افرادی که فعالیتهای ورزشی انجام نمی دهند، می توانند با نوشیدن آب نارگیل به دفع سموم بدن خود کمک کنند. این نوشیدنی لاغری به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی بالا سبب عملکرد بهتر دستگاه گوارشی و تامین آب مورد نیاز بدن می شود.

آب سیب و دارچین و چربی سوزی

آب سیب و دارچین برای افرادی که قصد لاغری دارند یک نوشیدنی فوق العاده محسوب می شود.این نوشیدنی به سم زدایی بدن کمک می کند. باید گفت روزانه می توان تا یک لیتراز آن را مصرف کرد .

آب گریفروت

این نوشیدنی به دلیل داشتن کالری کم اما سرشار ازمواد مغذی علاوه بر حفظ سلامتی بدن به لاغری و تناسب اندام نیز کمک می کند.