نوزاد ۵ ماهه در اسپانیا به کرونا مبتلا شد

  • انتشار: ۱۹ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 80817

 ابتلای نوزاد پنج ماهه به ویروس کرونا در شهر «مورسیا» اسپانیا به عنوان دومین بیمار ثبت شده در این شهر، تیتر رسانه های اسپانیایی شد.

به گزارش نشریه ال موندو، پورتال بهداشتی شهر مورسیا روز گذشته (یکشنبه) ابتلای کم سن ترین فرد به ویروس کرونا در این شهر را اعلام کرد که متعلق به نوزاد پنج ماهه ای با علائم خفیف است؛ طبق اطلاعات به دست آمده خانواده این نوزاد اخیرا به مادرید سفر داشته و این دومین مورد ثبت شده در مورسیا است.

طبق اعلام مقامات شهری، پس از بروز علائم مرتبط با بیماری و تایید آزمایش های این کودک پنج ماهه و خانم ۲۷ ساله مبنی بر ابتلا به کوید_۱۹، هر دو در بیمارستان «ویرخن دلا آریکساکا» تحت نظر می باشند. در همین حال وضعیت تمام اطرافیان مرتبط با این دو مورد به صورت روزانه پیگیری شده و افراد دارای بیماری زمینه ای، تحت نظارت دقیق تر قرار گرفته اند.

در پی شیوع ویروس کرونا در اروپا، مراکز درمانی شهر مورسیا ۱۷۰ مورد مشکوک به ابتلا را مورد بررسی قرار داده اند که در این میان ابتلای تنها دو مورد تایید شده است.

بنابر آخرین آمارهای رسمی از وزارت بهداشت اسپانیا تاکنون بیش از ۶۷۳ نفر به این ویروس مبتلا شده و ۱۷ نفر جان خود را از دست داده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟