نورالحق علومی جریان سیاسی با نام جبهه ملی مردم افغانستان پایه گذاری کرد

  • انتشار: ۱۴ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 36568

جریان سیاسی با نام جبهه ملی مردم افغانستان به رهبری نورالحق علومی وزیر پیشین داخله، در کابل اعلام موجودیت کرد. آقای علومی در این مراسم گفت که در زمان حکومت وحدت ملی ریشه‌های جنگ و خشونت در کشور بیشتر از گذشته شده، و مواد قانون اساسی به شکل مکرر زیر پا شده‌‎است.

یک جریان سیاسی جدید زیر نام “جبهه ملی مردم افغانستان” با رهبری نورالحق علومی وزیر پیشین داخله افغانستان امروز اعلام موجودیت کرد. نورالحق علومی که قبلا یکی از مقام‌های بلندپایه حکومت وحدت ملی بود، در نخستین نشست اعلام موجودیت این جریان سیاسی جدید گفت، کاری نکنیم که دامنه‌ای نفاق گسترده‌تر شود.

آقای علومی می‌گوید که در زمان حکومت وحدت ملی ریشه‌های جنگ و خشونت در کشور بیشتر از هر زمانی شده، شایسته‌سالاری فراموش شده، توافق‌نامۀ تشکیل حکومت وحدت ملی تطبیق نشده و مواد قانون اساسی به شکل مکرر زیر پا شده‌‎است.

او گفت که جنگ فعلی افغانستان لایه‌های گوناگون پیدا کرده که در آن کشورهای پرقدرت شریک اند و افزود که این جنگ، جنگ ما نیست و افغانان تنها کسانی‌اند که در آن نبرد قربانی می‌شوند و روزانه ده‌ها شهروند خود را از دست می‌دهند.

آقای علومی ریشۀ تمام بدبختی‌ها در کشور را خارج از افغانستان می‌داند و می‌گوید که افغانستان منبع فساد، قاچاق مواد مخدر و تروریسم قرار گرفته و تختۀ مشق برای خارجی شده‌‎است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟