نمایندگان کابل در مذاکرات صلح چه کسانی هستند؟

  • انتشار: ۲۱ جدی ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 11977
ارگ

با وجود اینکه قرار است امروز (دوشنبه) مذاکرات ۴ جانبه صلح افغانستان با شرکت نمایندگان آمریکا، چین، پاکستان و افغانستان در «اسلام‌آباد» برگزار شود، اما تاکنون مسئولان دولت کابل از اعلام اسامی نمایندگان خود در این مذاکرات خودداری کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از فارس، برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی و خبرنگاران افغانستانی با انتقاد از این موضع دولت کابل تأکید کرده‌اند: نمایندگان و همچنین نتایج این مذاکرات باید به صورت دقیق، واضح و روشن به مردم اعلام شود.

در این میان گزارش‌هایی وجود دارد که گویا «احمد سعیدی»، «جاوید کوهستانی»، «عباس نویان»، «هارون میر»، «اسماعیل قاسمیار»، «قطب‌الدین هلال»، «ثریا پرلیکا»، «وژمه فروغ»، «محبوبه سراج»، «محمد ناطقی» و «میرویس یاسینی» که همه نزدیک به تیم‌های رئیس جمهور و رئیس شورای اجرایی هستند، برای انجام این مذاکرات امروز (یکشنبه) راهی پاکستان شده‌اند.

خواستیم صحت و سقم این موضوع را از «اجمل هاشمی» سخنگو و «حامد سوزان» مسئول مطبوعاتی کاخ ریاست جمهوری جویا شویم، اما با تلاش‌های مکرر قادر به برقراری تماس با اجمل هاشمی نشدیم و حامد سوزان نیز این موضوع را مربوط وزارت امور خارجه افغانستان دانست.

با وجود تلاش‌هایی که برای برقراری ارتباط با دفتر مطبوعاتی و سخنگوی وزارت امور خارجه داشتیم، برخلاف سایر مواقع قادر به برقراری تماس نشدیم.

شماره‌های تماس «احمد سعیدی» و «جاوید کوهستانی» نیز امروز خاموش بود، اما بر اساس گفته‌های عضو خانواده «اسماعیل قاسمیار» عضو فعال شورای عالی صلح امروز قاسمیار برای شرکت در مذاکرات عازم اسلام‌آباد شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟