نمایندگان پارلمان: دولت نباید اجازه دهد که افغانستان محلی برای رقابت دولت های خارجی شود

  • انتشار: ۱۱ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: پارلمانتیتر 2
  • شناسه مطلب: 16627

در نشست علنی امروز مجلس نمایندگان موضوع نشست سه جانبه روسیه، چین و پاکستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت، در این نشست نمایندگان از دولت خواستند تا اجازه ندهد که افغانستان مانند سوریه میدان رقابت قدرتهای منطقه ای مبدل شود.

مجلس نمایندگان امروز (شنبه) در نشست علنی خود را به بحث و بررسی در باره نشست سه جانبه کشورهای روسیه، چین و پاکستان که برای تبادل نظر باره امنیت افغانستان بدون دعوت از این کشور در مسکو برگزار شد، مورد بحث قرار داد.

عبدالروف ابراهیمی رئیس مجلس نمایندگان در این نشست از دولت خواست که با استفاده از ظرفیت های موجود و دیپلماسی فعال، با روسیه وارد گفت و گو شده و اجازه ندهد افغانستان مانند سوریه به صحنه رقابت های جهانی مبدل شود.

وی افزود که دولت باید با برقراری رابطه فعال با روسیه، مانع حمایت مسکو از گروه تروریستی طالبان شود و مشکلات بوجود آمده را از مسیر درست حل کند.

تعدادی دیگر از نمایندگان در مجلس نیز از نشست سه جانبه مسکو بشدت ابراز نگرانی کرد و گفتند: اگر به این موضوع رسیدگی نشود، بزودی جنگ های درون گروهی افغانستان، به جنگ منطقه ای و جهانی مبدل خواهد شد.

نشست سه جانبه روسیه، چین و پاکستان با هدف تبادل نظر در باره مشکلات افغانستان در مسکو برگزار شد. نماینده ای از افغانستان برای حضور در این نشست دعوت نشده است، اما وزارت خارجه روسیه گفته است که در نشست های بعدی از نماینده افغانستان نیز دعوت به عمل خواهد آمد.

شرکت کنندگان در این نشست سه جانبه در پایان گفت و گوهای خود توافق کردند تا برای حذف نام رهبران طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل تلاش کنند.

گروه طالبان از برگزاری این نشست استقبال کرده و گفته است که تلاش کشورهای شرکت کننده برای حذف نام رهبران طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل خرسندی آنان را به دنبال داشته است.

نشست کشورهای روسیه، چین و پاکستان در مسکو و توافق آنان برای حذف نام رهبران طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل، با واکنش های گسترده ای در افغانستان مواجه شده است و وزارت خارجه این کشور گفته است که از مجاری دیپلماتیک از این کشورها توضیح خواهد خواست.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟