نمایندگان پارلمان: اظهارات رئیس جمهور نشان از تعصب وی دارد

  • انتشار: ۲۰ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیپارلمانتیتر 2
  • شناسه مطلب: 22124

بعد از اظهارات روز دوشنبه اشرف غنی رئیس جمهور مبنی بر قومی بودن انتصاب ها در وزارت خارجه و قلب فساد خواندن وزارت داخله، برخی از نمایندگان پارلمان، انتقاد اشرف غنی از وزارت کشور را به دلایل قومی و جناحی مرتبط می‌دانند.

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور دوشنبه در سومین نشست سالانۀ اتحادیۀ اروپا در پیوند به فساد اداری برخی از وزارت‌هایی که وزیرانش از سوی ریاست اجرایی معرفی شده‌اند را به فساد و قوم‌گرایی متهم کرد و وزارت داخله را قلب فساد و جابه‌جایی‌های وزارت خارجه را قومی خواند.

برخی از نمایندگان مجلس امروز (چهارشنبه) در نشست عمومی این مجلس واکنش‌های در بارۀ گفته‌های رییس جمهور داشتند.

سمیع‌الله صمیم، عضو مجلس نماینده‌گان می‌گوید، اظهارات این چنینیِ رییس جمهور غنی آتش نفاق و قوم‌گرایی را شعله‌ور می‌کند و این به سود کشور نیست. او می‌گوید، رییس جمهور باید در مورد فساد و جلوگیری آن در تمامی نهادهای حکومتی و وزارت‌‌خانه‌ها اقدام کند.

به گفتۀ این نمایندۀ مجلس، فساد تنها در وزارت‌های داخله و خارجۀ کشور نیست و رییس جمهور باید دوگانه برخورد نکند.

زهیر سعادت» نماینده ی پارلمان گفت: اظهارات اشرف غنی ناشی از تعصبات قومی وی بوده است.

وی افزود: فساد را صبغه قومی دادن، عمق تعصب رئیس جمهور را نشان می‌دهد و کاش اشرف غنی مساله شایسته سالاری را مطرح می‌کرد و واقعیت‌ها را در نظر می‌گرفت.

فوزیه کوفی نماینده بدخشان در پارلمان اعلام کرد: رئیس‌جمهور در اظهارات خود در مورد فساد نباید از چند وزارت مخصوص اسم می‌بُرد درحالی که فساد اداری در قوه قضائیه، کمیسیون ملی تدارکات و وزارت دارایی به شکل گسترده‌ای وجود دارد.

اما برخی از نمایند‌گان دیگر مجلس می‌گویند، اشارۀ رییس جمهور به وزارت‌خانه‌ها بوده، نه به وزیران. آنان می‌گویند، وزارت داخله و خارجه بیشترین فساد را در خود دارد و رییس جمهور به همین دلیل از آنان یادآوری کرد. آنان می‌گویند، در دیگر وزارت‌خانه‌ها هم فساد موجود است.

پیش از این نیز برخی از نماینده‌گان در مجلس از جابه‌جایی‌ها و فساد در وزارت خارجه یادآوری کرده و هیأتی را از کمیسیون روابط بین‌المللی مجلس برای بررسی این موضوع گماشتند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟