نمایندگان مجلس: هرگونه تقلب در انتخابات، افغانستان را بسوی جنگ داخلی خواهد برد

  • انتشار: ۳۰ سنبله ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتپارلمانتیتر 2
  • شناسه مطلب: 69207

نمایندگان پارلمان تاکید کردند که اگر انتخابات ریاست جمهوری به درستی مدیریت و برگزار نشود، احتمال رفتن کشور بسوی جنگ‌های داخلی وجود دارد.

«عارف رحمانی» عضو پارلمان افغانستان به جمهور گفت که یکی از تهدیدهای بسیار مهم امنیتی، برگزاری غیرشفاف و خلاف قانون انتخابات ریاست جمهوری کشور است زیرا هرگونه تقلب در انتخابات، بحران امنیتی و جنگ داخلی در افغانستان دامن خواهد زد.

وی افزود: در صورتی که نامزدهای ریاست جمهوری نتیجه انتخابات را نپذیرند، شورش‌های گسترده در کشور بوجود خواهد آمد و اوضاع از کنترل خارج خواهد شد.

«غلام حسین ناصری» دیگر نماینده پارلمان نیز گفت که ریختن آرای تقلبی در صندوق‌های رای، سبب هرج و مرج در افغانستان می‌شود بنابراین باید کمیسیون انتخابات زمینه شفافیت در این روند ملی را فراهم کند.

وی مسدود ماندن 431 مرکز اخذ رای را مشکوک دانست و گفت که به احتمال بسیار از این مراکز برای تقلب در انتخابات استفاده خواهد شد.

این نماینده پارلمان اظهارداشت که اگر صندوق‌های رای در این مراکز ظاهرا مسدود شده از آرای تقلبی پر شود، کسی نتیجه انتخابات را نمی‌پذیرد.

ناصری خاطرنشان کرد که نهادهای امنیتی گفته‌اند که امنیت این مراکز تامین نمی‌شوند در حالی که کمیسیون انتخابات تدارکات انتخاباتی درنظر گرفته است.

با این حال، برخی نهادهای ناظر بر انتخابات نیز گفته‌اند که کمیسیون انتخابات تا هنوز امکانات جلوگیری از تکرار آرا توسط دستگاه‌های بیومتریک را برطرف نکرده است و این مشکل نیز زمینه تقلب را فراهم خواهد کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟