نمایندگان مجلس: عدم اجازه نشست به هواپیمای معاون رئیس جمهور غیرقانونی است

  • انتشار: ۲۸ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: پارلمانتیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 26630

بعد از نشر خبرهایی مبنی بر عدم اجازه نشت به هواپیمای حامل جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری، مجلس نمایند‌گان می‌گوید این‌که به هواپیمای جنرال دوستم اجازۀ نشست داده نشود غیر قانونی است.

عبدالرؤوف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان امروز (چهارشنبه) در نشست عمومی این مجلس گفت موضوع پرونده جنرال دوستم و احمد ایشچی در نهادهای عدلی و قضایی قرار دارد و تا زمانی که حکم نهایی از طرف دادگاه صادر نشده، آقای دوستم بی‌گناه است.

رییس مجلس نمایند‌گان گفت دوستم معاون رییس جمهور است، هر زمانی خواسته باشد سفر کرده می‌تواند و به کشور نیز برگشتن می‌تواند؛ پس برگردانیدن هواپیما غیر قانونی است و نباید چنین چیزی تکرار شود.

در همین رابطه علی اکبر قاسمی، یکی از اعضای مجلس نمایندگان گفت که روز قبل به جنرال دوستم در فرودگاه مولاناجلال‌الدین محمد در بلخ اجازۀ فرود ندادند که اگر کار خارجی‌ها باشد باید پاسخ بدهند و اگر مسؤولان میدان این کار را کرده باشند، رسما مورد تحقیق قرار گرفته به ارگان‌های عدلی و قضایی سپرده شوند.

محمد عظیم محسنی، دیگر عضو مجلس نیز گفت این یک توهین است به معاون اول ریاست جمهوری که طیارۀ حاملش توقف داده می‌شود.

یک روز پیش گزارش داده شد که هواپیمای حامل جنرال دوستم می‌خواسته در فرودگاه مزار شریف نشست کند اما برایش اجازه داده نشده و دوباره به ترکیه برگشته‌است.

هرچند این موضوع را دفتر معاون اول رییس جمهور رد کرده گفت که آقای دوستم در ترکیه‌است و هنوز تصمیمی برای برگشت دوباره نگرفته‌است.

هم‌چنان عطا محمد نور، والی بلخ نیز گفت هواپیمایی که در بلخ نشست نکرده آقای دوستم نه، بل مهندسانی بوده که مهمانان خاص والی بلخ بوده‌اند و به خاطر افتتاح خانقای پدر مولانا در شهر مزار آمدند، اما به دلیل تخنیکی دوباره برگشت کرده‌اند.

عطا محمد نور نیز گفت که هیچ مانع قانونی برای آمدن جنرال دوستم به کشور وجود ندارد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟