نمایندگان مجلس: رئیس جمهور باید همه نامزد وزرا را به پارلمان معرفی کند

  • انتشار: ۲۵ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: پارلمانفرهنگ و هنر
  • شناسه مطلب: 22463

نمایندگان پارلمان امروز (دوشنبه) اعلام کرد تا زمانی که تمام نامزد وزیران به این مجلس معرفی نشود، تصمیم در مورد سه نامزد وزیر معرفی‌شده را شامل آجندا نمی‌سازند.

حکومت، اخیراً سه نامزد وزیر را برای وزارت‌ها معادن و پترولیم، کار و امور اجتماعی و دفاع به پارلمان معرفی کرده است.

پارلمان از دیر زمانی شکایت دارد که رییس جمهور، برخلاف قانون که مدت زمان برای سرپرست‌ها معلوم است، وزارت‌ها را توسط سرپرستان اداره می‌کند.

امروز، در جلسه علنی مجلس، موضوع سرپرست‌ها دوباره ازسوی وکلا مطرح شد و از بی‌اعتنایی رییس جمهور به قوانین و تقاضای خانه ملت مبنی بر عدم معرفی وزرای جدید به جای وزرای سلب صلاحیت شده سخن به میان آمد.

آنان فیصله کردند که پارلمان معرفی قسمی یا جزئی کابینه را برای کسب رای اعتماد قبول ندارند؛ مگر این که تمامی نامزد وزیران به جای سرپرستان معرفی شوند.

عبدالروف ابراهیمی، رئیس مجلس امروز دوشنبه در پایان وقت امتیازی در بخش نتیجه گیری اظهارات نمایندگان مردم در مجلس گفت “هیأت اداری با توجه به روحیه عمومی مجلس و خواست همۀ شما، تا زمان تکمیل‌شدن کابینه یعنی تا وقتی که تمام نامزد وزرا به جای سرپرست‌ها معرفی نشوند، مجلس موضوع رای اعتماد این سه تن نامزد وزرای معرفی شده را در اجندا نمی‌گیرد”.

رئیس مجلس، خطاب به رییس جمهور غنی گفت که هر چه زودتر بقیه نامزد وزرا را برای کسب رأی اعتماد به مجلس معرفی کند.

هنوزهفت وزارت به شمول وزارت دفاع و خارجه توسط سرپرستان اداره می‌شود.

اما نرگس نهان برای وزارت معادن و پترولیم، فیض‌الله ذکی، به وزارت کار و امور اجتماعی، شهدا و معلولین، جنرال طارق‌شاه بهرامی، برای وزارت دفاع برای گرفتن رأی اعتماد به ولسی جرگه معرفی شده اند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟