نمایندگان مجلس خواستار برگزاری همزمان انتخابات ریاست جمهوری،پارلمانی و ولایتی شدند

  • انتشار: ۱۶ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: پارلمانتیتر 2
  • شناسه مطلب: 39237

به گزارش اطلس پرس,روز گذشته و در حین جلسه استماعیه با حضور رئیس کمیسیون انتخابات در مجلس، بسیاری از نماینده ها خواستار برگزاری سه انتخابات پارلمانی، شورای ولایتی و ریاست جمهوری همزمان شدند که این موضوع با مخالفت رئیس کمیسیون انتخابات روبرو شد.

گلاجان عبدالبابع صیاد رئیس کمیسیون انتخابات روز گذشته (چهارشنبه) در نشست استماعیه مجلس نمایندگان حاضر شده بود.

بسیاری از نمایندگان در نشست روز گذشته تاکید داشتند که انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی به‌منظور کاهش مصارف همزمان برگزار شود؛ اما رییس کمیسیون انتخابات گفت که برگزاری سه انتخابات همزمان، هم به بودجه زیاد نیاز دارد و هم مدیریت آن دشوار است.

آقای صیاد، دخالت زورمندان به ویژه نمایندگان مجلس در روند کاری کمیسیون انتخابات و تهدیدات امنیتی مراکز ولایتی این کمیسیون را از چالش‌های فراروی روند برگزاری انتخابات عنوان کرد.

رئیس کمیسون مستقل انتخابات افغانستان همچنان گفت که برای ثبت نام رأی‌دهنده‌گان تا کنون ۱۲۰۰۰ کارمند مؤقتی استخدام شده و در نظر است تا ۲۰ هزار دیگر نیز استخدام شوند.

بر اساس معلومات این کمیسیون، برای برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌ها ۳۰ میلیون دالر در نظر گرفته شده که ۱۰ درصد آن را حکومت و ۹۰ درصد آن را هم کشور‌های کمک کننده و مؤسسات تضمین کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟