نمایندگان مجلس: حکومت عمدا مانع حل تنش ها در پارلمان می شود

  • انتشار: ۲۶ جوزا ۱۳۹۸
  • سرویس: پارلمان
  • شناسه مطلب: 64125

در پی ادامه تنش‌ها در پارلمان، شماری از نمایندگان روز گذشته ادعا کردند که دست حکومت در پشت سر این تنش کار می‌کند و برخی نمایندگان به دستور حکومت عمدا مانع حل این تنش می‌شوند.

این نمایندگان هرچند از افراد خاصی در حکومت و پارلمان، نام نگرفتند؛ اما تاکید کردند که حکومت نمی‌گذارد ولسی جرگه رسماً به کارهای نظارتی‌اش آغاز کند، در همین حال برخی نمایندگان نیز این ادعا ها را تایید نکردند.

به نوشته اریانا نیوز؛ عبداالله محمدی یک عضو ولسی جرگه گفت: «دست‌های بیرونی خارج از خانه ملت ما را نمی‌گذارد تنش ولسی جرگه را حل کنیم؛ بودجه وسط سال آمده، اسناد تقنینی زیادی در روی میز این جرگه است و امنیت خاصتاً در شمال کشور روز بروز خراب می‌شود؛ اما با آنهم حکومت نمی‌گذارد ما نفس آرام بکشیم.»

این نمایندگان مدعی شدند که نمایندگانی که دستور ادامه تنش انتخاباتی ولسی جرگه را از حکومت می‌گیرند، دو روز دیگر فرصت دارند؛ در غیر آن نام‌های شان را فاش خواهند کرد.

در همین حال میرویس یاسینی یکی دیگری از اعضای مجلس خاطر نشان کرد که قطعاً حکومت در ادامه تنش ولسی جرگه دست ندارد و شواهدی نیز وجود ندارد که نشان دهد حکومت به تنش انتخاباتی ولسی جرگه دامن بزند.

گفتنی است تنش میان نمایندگان موافق و مخالف آقای رحمانی بیشتر از یک ماه است که ادامه دارد و تاکنون نشست‌های مجلس برخلاف اصول وظایف داخلی مجلس توسط دو تن از منشی‌های موقت برگزار می‌شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟