نمایندگان مجلس به رخصتی زمستانی رفتند

  • انتشار: ۳۰ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیپارلمان
  • شناسه مطلب: 35842

نمایندگان مجلس امروز برای 45 روز به تعطیلات زمستانی رفتند، در حالی که تعدادی از اعضای مجلس خواستار تعویق این رخصتی ها شده بود.

اعضای پارلمان افغانستان پس از هرچهارنیم ماه کاری، یک و نیم ماه دیگر به رخصتی می روند و در این مدت نمایندگان در مرکز و ولایات کشور با موکلین خود دیدارهای دارند و با ختم زمان تعطیلات مشکلات موکلین خود را به جلسه عمومی مجلس مطرح می کنند.

اعضای مجلس نمایندگان قبل از رخصتی های یک و نیم ماه شان و در آخرین روزکاری خود گزارش چهارنیم ماهه شان به صورت فشرده ارایه کردند.

عرفان الله عرفان ، مشنی مجلس نمایندگان گفت: ۵۱ جلسه عمومی، شامل؛ ۲ جلسه استیضاح، ۱۵ جلسه استجوابیه، ۳ جلسه استماعیه، ۱ جلسه سری، ۳۰ جلسه عادی، در اجلاس دهم دوره شانزدهم از تاریخ ۱۶ سنبله، تا ۳۰ جدی ۱۳۹۴، در پارلمان دایر شده است.

وی ادامه داد؛ در بخش قانون گذاری، در مجموع، ۳۹ مصوبه شامل، ۱۰ طرح قانون، ۶ فرمان تقنینی، ۱ سند بودجه ملی سال ۱۳۹۵، ۳ سند تغییر شخصیت حقوقی به شمول برخی تعدیلات در اصول وظایف داخلی مجلس نمایندگان و ۹ موافقت نامه بین المللی به تصویب مجلس رسیده است.

این در حالی است که شماری از اعضای مجلس خواهان به تعویق افتادن زمان رخصتی ها بوده و گفتند این مطلب را پیشنهاد کرده بودند، اما پذیرفته نشده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟