نمایندگان مجلس: ادعای فساد در تدارکات ملی باید جداً بررسی شود

  • انتشار: ۳۰ سنبله ۱۳۹۸
  • سرویس: پارلمانسیاست
  • شناسه مطلب: 69229

نمایندگان مجلس برگشت کمک‌های مالی امریکا به دلیل ناکامی حکومت افغانستان در مقابله با فساد را جفا در حق مردم کشور عنوان کردند.

خان آقا رضایی یک عضو مجلس نمایندگان در این خصوص گفت: حکومتی که در برابر پروژه‌های عامه سلیقه‌ای برخورد کنند، پیامدش این است که امریکا پول کمک شده خود را باز می‌گرداند.

رضایی افزود که برگشت پول کمک شده امریکا به دلیل فساد و بی‌کفایتی حکومت در واقع جفا در حق مردم فقیر و نیازمند افغانستان است.

عظیم کبرزانی دیگر عضو مجلس نیز خاطر نشان کرد، بر اساس گزارش بخش زیادی از این پول قرار بود برای یک پروژه تامین برق در قندهار مصرف شود؛ ولی متاسفانه این پول به دلیل فساد در حکومت برگشت کرده و حق مردم قندهار ضایع شده است.

کبرزانی افزود، این مساله باید مورد بررسی جدی قرار گرفته و از حکومت و شرکت برشنا پرسیده شود که چرا وزارت خارجه امریکا این پول کمک شده را برگشت داده است.

مهدی راسخ دیگر عضو مجلس نیز گفت که فساد مالی در حکومت به ویژه اداره تدارکات ملی را به قلب و مرکز فساد تبدیل کرده و شورای ملی باید با تشکیل یک هیات قوی، این مساله را بررسی کند.

این نمایندگان تاکید کردند که کمیسیون اختصاصی مجلس باید این مساله را جداً بررسی کرده و کسانی که در این مورد تغافل کرده‌اند را به مردم افغانستان فاش سازد.

این در حالی است که وزیر خارجه امریکا، حکومت افغانستان را به ناکامی در مقابله با فساد متهم کرده و گفته است که کشورش 160 میلیون دالر کمک مالی برای پروژه انرژی افغانستان را لغو کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟