نماینده کنگره آمریکا: «ترامپ» حریف «پوتین» نیست

  • انتشار: ۶ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 27746
نماینده کنگره آمریکا ضمن تاکید بر جدی بودن موضوع دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 در آمریکا گفت: رئیس جمهوری امریکا بارها و بارها در به چالش کشیدن همتای روس خود ناکام مانده است.

«جو کراولی» نماینده دموکرات کنگره امریکا در مصاحبه با بی بی سی، علت بدبینی کنگره به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا را همین نکته بیان و تاکید کرد، که قدرت اضافی دادن به ترامپ خطرناک است.
کراولی در پاسخ به نگرانی اروپایی ها مبنی بر احتمال ایجاد اختلال در تامین گاز از روسیه در سایه ی تحریم های تازه ی آمریکا ضد این کشور گفت: « فکر می کنم این نگرانی منطقی باشد، اما آنچه که روسیه انجام داده حمله ای مستقیم به اقتدار و دموکراسی ماست و باید خیلی محکم به چنین حمله ای پاسخ می دادیم. ما نگران هم پیمانان خود هستیم و باید این نگرانی را به شکلی شایسته برطرف سازیم.»
وی از ناتوانی کاخ سفید در رویارویی با خطر تکرار دخالت روسیه در انتخابات پیش رو در آمریکا نیز انتقاد کرد و افزود: پیام های ترامپ در توئیتر و عملکرد وی در نشست گروه بیست در برابر تلاش های روسیه برای دخالت در انتخابات آمریکا گویای این مهم است، که وی از پس برخورد با مسکو بر نمی آید.
کراولی پیشنهاد داد، کمیسیونی مستقل تشکیل شود و جنبه های مختلف دخالت روسیه را در روند برگزاری انتخابات در آمریکا از نگاه نقاط قوت و ضعف مسکو بررسی کند و نیز نیت آنان را از چنین اقدامی مشخص نماید.
وی همچنین با اشاره به بالا گرفتن بحث ها بین رئیس جمهور ترامپ و جف سشنز، دادستان کل آمریکا نیز گفت: به سوی شکل گیری بحران قانون اساسی پیش می رویم و با شرایطی روبرو می شویم، که اعتماد به انجمن حزبی جمهوری خواهان کم کم از بین می رود.
طرح جامع تحریم‌ های ایران، کره شمالی و روسیه که مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه تصویب کرد، پروژه خط لوله انتقال گاز از روسیه به اروپا موسوم به “نورد استریم 2” را هدف قرار داده است.
مجلس نمایندگان آمریکا، سه شنبه‌ شب، طرح جامع تحریم‌ های جمهوری اسلامی ایران و روسیه را با 419 رای موافق و فقط سه رای مخالف تصویب کرد؛ این طرح نسخه اصلاح شده طرحى است، که پیش از این با هدف تحریم ایران و روسیه در سنای آمریکا تصویب شده بود.
روسها امیدوار بودند، که با ورود ترامپ به کاخ سفید، فضای جدیدی در روابط واشنگتن و مسکو پدید آید، اما وارد آمدن اتهامات جدی به ترامپ و تیم وی در زمینه مداخله روسیه به نفع وی در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا و نیز روابط پنهانی برخی از مقامات تیم ترامپ با «سرگئی کیسیلیاک»، سفیر وقت روسیه در واشنگتن، باعث افزایش اتهامات علیه روسیه و ترامپ شده و حتی اقدام کنگره برای اعمال تحریم های جدید علیه روسیه، نوعی انتقام دموکرات ها از مسکو تلقی شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟