نماینده پارلمان: مشکلات مهاجرین مورد توجه قرار بگیرد

  • انتشار: ۳۰ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 9781

نماینده مردم پنجشیر در پارلمان گفت : ایران و افغانستان بیشترین شباهت را در میان تمام کشورها بهم دارند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از شفقنا افغانستان، راحله سلیم نماینده مردم پنجشیر در پارلمان، در حاشیه سفر هیات بلندپایه به ایران در نشست صمیمانه خود با مهاجرین افغانستانی مقیم مشهد(ایران) در محل باشگاه معلولین غدیر اظهار کرد: آمدن مهاجرین به ایران چند علت دارد، دلایل این هجرت اول مرز مشترک و دوم دین مشترک و سوم نژاد و فرهنگ و زبان مشترک ماست.

وی افزود: ملت افغانستان و ایران دو ملت همیشه برادر هستند، در طول تاریخ مشترک ما نمونه های زیادی یافت می شود که بر این برادری دو ملت صحه می گذارد.

نماینده مردم پنجشیر در پارلمان تصریح کرد: شکی نیست که آمدن مهاجرین ما به ایران یکسری مشکلات را برای دولت ایران ایجاد کرده است، ولی این مساله را در نظر بگیریم که این هجرت به دلیل پدیده زشت جنگ صورت گرفته است و ما از سر دلخوشی مهاجرت نکرده ایم.

وی عنوان کرد: جنگ در تمام دنیا پدیده ای زشت و منفور است، همین حالا در سوریه و عراق ببینید که چه خبر است و چقدر انسانها بخاطر این پدیده شوم خانه و کاشانه شان را از دست می دهند.

راحله سلیم با اشاره به وضعیت نامناسب در برخی نقاط دنیا اذعان داشت : فرزندان سوری حالا در حال فرار از جنگ به اینسو و آنسو پناهنده می شوند و این مهاجرتشان اجباری است، چرا که اگر بمانند جانشان را از دست می دهند.

وی با بیان اینکه انسان ذاتا زندگی در چتر آزادی و امنیت در کشور خود را دوست دارد، گفت : من به نمایندگی از مردم افغانستان از دولت ایران تشکر می کنم، اما شکی نیست که مشکلاتی هم گریبانگیر مهاجرین ما در ایران است و امیدواریم این مشکلات مورد توجه قرار بگیرد و حل شود.

نماینده مردم پنجشیر خاطرنشان کرد : ما در میان مهاجران چهره هایی داریم که در بسیاری از زمینه ها سرآمد هستند، چهره های فرهنگی و آکادمیک داریم، قهرمانهای ورزشی داریم و این یک افتخار برای همه ماست که در عالم مهاجرت فرزندان ما اینگونه افتخار کسب می کنند.

وی گفت : گرفتن مدالهای رنگین در عالم مهاجرت یک گپ ساده نیست مردم برای رسیدن به این مرحله تلاشهای زیادی می کنند.

راحله سلیم عنوان کرد : فرزندان ما آنقدر با شهامت و پرتلاش هستند که در عالم مهاجرت اینگونه تبلور می کنند، هر چقدر انسان در زحمت و محدودیت زندگی می کند به همان پیمانه بزرگ می شود و رشد می کند.

وی با اشاره به نقش برجسته زنان ورزشکار در معرفی کشور در مجامع بین المللی یادآور شد : در بسیاری کشورها بیرق ما را نمی شناختند و این ورزشکاران و قهرمانان ما بودند که بیرق زیبای افغانستان را بالا بردند و کشور خود را معرفی کردند.

وی درپایان گفت : بسیاری تصورشان از افغانستان یک کشور جنگزده و عقب افتاده است اما به همت همین قهرمانان چهره جدیدی از جغرافیای افغانستان به مردم جهان معرفی شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟