نماینده پارلمان عراق: بارزانی عامل بحران کردستان است

  • انتشار: ۳۱ اسد ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 8472

نماینده پارلمان عراق و رییس “جنبش اراده نماینده” گفت: هرگونه اصلاحات با ماندن بارزانی در ریاست منطقه کردستان ناقص خواهد بود، زیرا وی یکی از عوامل بحران روابط میان کردستان با دولت مرکزی عراق است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از العالم، حنان الفتلاوی در بیانیه ای خطاب به همه کسانی که خواستار اصلاح امور این کشور هستند، گفت: هرگونه اصلاحات با وجود مسعود بارزانی، رییس فعلی منطقه کردستان عراق، ناکافی خواهد بود زیرا وی یکی از عوامل بحران روابط میان منطقه کردستان و دولت مرکزی عراق است و باعث اتلاف ثروت های طبیعی عراق از جمله نفت، فرودگاه و مناطق مرزی می شود.
الفتلای خاطرنشان کرد که بارزانی از سال 1991 تا کنون حاضر نشده از اریکه قدرت پایین بیاید و کار به جایی رسید که از ورود نمایندگان پارلمان به اربیل جلوگیری شد تا نتوانند به پایان یافتن دوره قانونی ریاست او رای دهند.

وی افزود: شکل گیری اصلاحات با وجود حاکمیت استبداد در یکی از مناطق عراق با منطق سازگار نیست.
رییس “جنبش اراده نماینده” در ادامه تاکید کرد که بارزانی و حزب و رسانه های تحت نفوذش امروز دچار عصبانیت جنون آمیزی شده اند که بر اثر آن بعضی سخن ها را به رقبای خود نسبت می دهند تا ذهن دیگران را از مشکل واقعی خود منحرف کنند.
الفتلاوی همچنین خبر منتشر شده از خبرگزاری وابسته به حزب بارزانی که در آن سخنان توهین آمیزی نسبت به مردم عراق و نوری مالکی، نخست وزیر پیشین عراق، از وی نقل قول شده به کلی رد کرد.
گفتنی است منطقه کردستان در حال حاضر شاهد جدال گسترده میان جناح های سیاسی درباره ریاست این منطقه است به خصوص که دوره قانونی ریاست مسعود بارزانی روز پنجشنبه ( 29مرداد، 20 آگوست) به پایان رسید و رییس پارلمان کردستان به طور موقت به مدت دو ماه ریاست منطقه را به عهده گرفته و از سوی دیگر رییس پارلمان این منطقه نیز با استناد به قانون، خود را به عنوان رییس منطقه پس از اتمام دوره ریاست بارزانی اعلام کرده است.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟