نماینده ننگرهار در پارلمان: پرتاب بمب مادر هیچ تاثیری بر فعالیت داعش در این ولایت نداشته است

  • انتشار: ۱۴ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 21730

یک نماینده ولایت ننگرهار در مجلس نمایندگان می گوید که بعد از پرتاب بمب مادر آمریکایی در این ولایت، نه تنها قدرت تروریست های داعش کمتر نشده است بلکه آنها توانایی حمله بر چپرهار ولایت ننگرهار را نیز پیدا کرده اند.

شماری از نمایندگان ولایت ننگرهار در پارلمان می‎گویند، داعش پس از پرتاب بزرگترین بمب غیر هسته یی هم در این ولایت به قوت خود باقیست.

حضرت علی یکی از این نمایندگان به رادیو آزادی گفته است که داعش تلاش دارد تا در مناطق توره بوره را به عنوان مرکز خود ایجاد کند.

وی گفت، حالا داعش توانایی این را پیدا کرده تا از ولسوالی اچین بر ولسوالی چپرهار حمله کند.

حضرت علی می گوید؛ داعشیان حالا به ولسوالی چپرهار آمده‎اند و برنامه ریزی دارند تا به مرکز اسامه بن لادن که در توره بوره بود بروند.

به گفته وی هرچند داعش تلفات سنگین را در جنگ‎های اخیر متقبل شده اما با آن هم از شدت جنگ این گروه کاسته نشده‎است.

سید اکرام یکی دیگر از نمایندگان این ولایت گفته‎است، برای مبارزه با تهدیدهای داعش و دیگر گروه‎های مسلح مخالف دولت، ضرورت است تا جامعه جهانی بیشتر نظامیان افغان را تجهیز کند.

حدود بیست روز پیش مواضع داعش در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار هدف بزرگترین بمب غیر هسته یی از سوی ایالات متحده امریکا قرار گرفت.

بر اساس آمارهای را که وزارت دفاع افغانستان به نشر رساند، درین حمله بمی نزدیک به ۱۰۰ داعشی کشته شده‎اند و به غیر نظامیان آسیب نرسیده‎است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟