نماینده های مخالف اشرف غنی حزب ائتلاف مردم افغانستان را پایه گذاری کردند

  • انتشار: ۲ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 38612

چند چهره پشتون مطرح و مخالف اشرف غنی در همایشی در کابل، حزبی به نام ائتلاف مردم افغانستان ایجاد کردند. آنها ضمن انتقاد از حکومت وحدت ملی می گویند که شماری در ساختار حکومت به فساد در کشور دامن می زنند.

همایون همایون معاون اول مجلس نمایندگان، نعیم لالی حمیدزی و ظاهر قدیر از نماینده های پرقدرت پشتون تبار حاضر در پارلمان است، که با ایجاد حزب ائتلاف مردم افغانستان سعی دارند که با اقدامات یکجانبه حکومت مقابله کنند.

همایون همایون، معاون نخست مجلس نمایندگان در همایشی به مناسبت اعلام موجودیت حزب ائتلاف مردم افغانستان می‌گوید، شماری در ساختار حکومت به فساد دامن می‌زنند.

به گزارش اطلس پرس؛ آقای همایون که یکی از حامیان رییس جمهور غنی در انتخابات ریاست جمهوری بود، بابت حمایتش از آقای غنی پوزش می‌خواهد و می‌گوید، به خاطر حکومتی قانونمند از محمداشرف غنی حمایت کرده بود، اما حالا پشیمان است. معاون نخست مجلس می‌گوید، آنانی که در کرسی‌های رهبری حکومت نشسته‌اند، حتی کودکان‌شان به چشم افغانستان را ندیده‌اند.

نعیم لالی حمیدزی، یکی از اعضای مجلس نیز در این همایش خواهان برگزاری انتخاباتی شفاف است. آقای حمیدزی می‌گوید که خواهان سرکوب حکومت نیست و می‌خواهند با تشکیل این حزب ساختار حکومت اصلاح شود. او با اشاره به گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی می‌گوید که شماری به نمایندگی از کشورهای دیگر حرف می‌زنند و برخی به دنبال نفاق‌افگنی میان مردم‌اند.

حمیدزی هشدار می‌دهد که حکومت صرفن از چهار یا پنج تن نیست که هر کاری بخواهند انجام دهند.

ظاهر قدیر، یکی دیگر از اعضای مجلس نیز در این همایش حضور دارد. آقای قدیر می‌گوید، زمانی که حضور بعضی افراد را در دوروبر رییس جمهور دیده، دانسته است که حکومت به سمتی دیگر تغییر جهت داده؛ دست به تشکیل تیمی در برابر ارگ زده است.

آقای قدیر نیز می‌گوید که از محمداشرف غنی در مبارزات انتخاباتی حمایت کرده بود، اما آقای غنی با رأی مردم معامله کرد. او خاطرنشان می‌کند که این حزب نامزدانی برای شوراهای ولایتی و ریاست جمهوری نیز دارد و به زودی نامزدشان برای کرسی ریاست جمهوری را اعلام می‌کنند.

این همایش در کابل برگزار شده است و ده‌ها تن از باشندگان ولایت‌های جنوبی از جمله کندهار و خوست در آن حضور داشتند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟