نماینده خاص جنرال دوستم، عطامحمد نور را به قتل پسرش متهم می کند

  • انتشار: ۱۹ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 20572

نظام الدین قیصاری، فرمانده پولیس ولسوالی قیصار و نماینده خاص جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری می گوید که عطا محمد نور، والی بلخ در قتل پسرش دست دارد و اگر رییس جمهوری غنی در زمینه بی توجهی کند، با استفاده از امکانات سیاسی و مردمی خود، تصمیم نهایی اش را می‌گیرد.

وی امروز طی یک نشست خبری، سران حکومت وحدت ملی را به بی توجهی در زمینه مورد پیگرد قراردادن قاتلان پسرش متهم کرده است.

در آواخر ماه گذشته (28 حوت)، پسر نظام الدین قیصاری، از سوی افراد مسلح وابسته به احمد شاه منلگ، مدیر مبارزه با تروریزم فاریاب و برادرش اجمل، از فرماندهان پولیس سرحدی و عضو حزب جمعیت اسلامی، در فاریاب کشته شد.

در پی این رویداد، میان هواداران جنبش ملی به رهبری جنرال دوستم و حزب جمعیت اسلامی درگیری سه روزه رخ داد که دست‌کم هشت کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت.

گفته می‌شود که احمد شاه ملنگ در پی این رویداد، از سوی فرمانده قول اردوی شاهين و فرمانده زون ۷۰۷ پامير، به مزارشريف انتقال يافته است.

اما اجمل با ۲۱ تن از افرادش در کنار جنرال غلام فاروق قاطع، فرمانده برجسته جمعيت در المار پناهنده و پس از سه روز، با افرادش به طالبان ملحق شده اند.

به نقل از پژواک، قیصاری حکومت را به بى توجهى در خصوص رسيدگى به پرونده‌ای قتل پسرش متهم کرده و گفته است که والى بلخ، محرک و حامى اين قتل بوده است.

به گفته وی، يافته‌هاى هیأت حقيقت ياب نشان می‌دهد که قاتلان اصلی پسرش، احمدشاه ملنگ و فرمانده اجمل هستند؛ اما حکومت در زمینه هیچ اقدامی نکرده است.

قیصاری افزوده که احمدشاه ملنگ توسط چرخ‌بال دولتی به مهمانخانه عطا محمد نور انتقال یافته و اکنون موترهای زره و رنجر در اختیارش قرار داده است.

اما منير فرهاد، سخنگوی والی بلخ این اظهارات را کرده و گفته است که اين مسئله از باید جانب هيئت حقيقت ياب کابل بررسی و عوامل اصلی آن روشن شود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟