نمایشگاه گنجینه باختر در ارگ برگزار شد

  • انتشار: ۲۳ دلو ۱۳۹۹
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 106536

پس از نگرانی مجلس نمایندگان به دلیل مسائل امنیتی، نمایشگاه گنجینه باختر در ارگ برگزار شد.

بنابر اعلام ارگ ریاست جمهوری، بخاطر رفع نگرانی هموطنان از عدم مصونیت آثار گنجینه باختر عصر روز چهارشنبه نمایشگاه این گنجینه ارزشمند، در قصر چهارچنار ارگ برگزار شد.

این نمایشگاه پس از آن برگزار شد که سه هفته پیش، مجلس نمایندگان از امنیت گنجینه باختری در ارگ ریاست جمهوری ابراز نگرانی کرده و تاکید کرد که این گنجینه باید به طور امانت به یک کشور مطمئن خارجی فرستاده شود.

رییس مجلس نمایندگان یادآور شد گنجینه طلایی باختر و یا پشتوانه پولی افغانستان باید هرچه عاجل به یکی از معتبرترین کشورهای جهان به طور امانت فرستاده شود. چون بانک مرکزی افغانستان فاقد اعتبار می‌باشد.

اما ارگ در واکنش به اظهارات رییس مجلس در مورد عدم مصونیت گنجینه باختری گفت که از این چنین اظهارات غیر مسئولانه باید خودداری شود.

ارگ گفت اظهارات رییس مجلس نمایندگان در مورد مصون نبودن گنجینه باختری و انتقال آن به خارج از کشور، مایه تاسف است.

در اعلامیه ارگ آمده بود که گنجینه باختر از سرمایه‌های بزرگ مردم افغانستان است و حکومت افغانستان نه تنها از این گنجینه تاریخی به گونه مسئولانه حفاظت می‌کند، بلکه این گنجینه را به عنوان معرف تاریخ و هویت افغانستان چندین بار در پایتخت های مشهور جهان به نمایش گذاشته و عواید قابل ملاحظه به خزانه دولت از این طریق بدست آمده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟