نمایشگاه تولیدات صنایع داخلی در هرات گشایش یافت

  • انتشار: ۲۸ ثور ۱۳۹۵
  • سرویس: اقتصادتیتر 2
  • شناسه مطلب: 12976

نمایشگاه صنایع تولیدات داخلی، به منظور نشان دادن توان تولیدی و صنعتی شرکت‌های بازرگانی، با حضور شماری از مقام‌های دولتی، بازرگانان و مردم درهرات گشایش یافت.

این نمایشگاه چهار روزه، به نمایش انواع تولیدات شهرک صنعتی  اختصاص یافته و نمایندگی‌های حدود یکصد و سی کارخانه صنعتی هرات در آن حضور دارند. اتحادیه صنعتگران هرات گفته که این نمایشگاه دو هدف مهم را دنبال می کند؛ جلب مشتری و دیگری، تشویق ثروتمندان به سرمایه گذاری در شهرک صنعتی هرات.

در این نمایشگاه محصولات داخلی در 115 غرفه به نمایش گذاشته شده‌ است.

محمد آصف رحیمی، والی هرات با اشاره به اینکه شهرک صنعتی ولایت هرات در 20 سال گذشته توان تولید و برآورده کردن نیازهای مردم را داشته‌ گفت: شهرک صنعتی هرات با ساختار کنونی به نیازهای مردم پاسخ داده نمی‌تواند و باید سرمایه‌گذاری بیشتری برای توسعه و ارتقای آن صورت پذیرد.

وی افزود: بازرگان و سرمایه گذاران داخلی و خارجی تمایل فراوانی دارند تا به دلیل احداث کارخانه‌های تولیدی در شهرک صنعتی هرات سرمایه‌گذاری کنند.

شهرک صنعتی هرات 15 سال قبل به دلیل ایجاد فرصت‌های شغلی و خودکفایی در تولید کالاهای تجارتی در هرات بنیان گذاشته شد و اکنون این شهرک یکی از بزرگ‌ترین مراکز تولیدات داخلی غرب کشور و حتی سراسر افغانستان محسوب شده و در حال حاضر 470 کارخانه تولیدی و صنعتی در این شهرک مشغول به فعالیت هستند.

این نمایشگاه برای چهار روز برگزار شده و دومین نمایشگاه تولیدات داخلی افغانستان در هرات است

پیش از این هرات میزبان چندین نمایشگاه مشترک تولیدات صنعتی ایران و افغانستان بوده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟