نقطه ی ضعف رژیم صهیونیستی کجاست؟

  • انتشار: ۲ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 39838

شخصیت های سیاسی رژیم صهیونیستی و به تبع آن رسانه های این رژیم مدتی است که هر روز بر طبل جنگ کوبیده و برای هر یک از طرف های تشکیل دهنده محور مقاومت خط ونشان می کشند و با هر حمله به سوریه یا نقض حریم هوایی لبنان فریاد هل من مبارز سر داده وکار را به جایی رسانده اند که دروغ شاخ دار حضور جنگنده های اف 35 خود را در آسمان جمهوری اسلامی ایران به رسانه ها تزریق می کنند .

 

 

 

 

 

 

اما آیا واقعا آنگونه که خود ادعا می کنند آمادگی ورود به جنگ را دارند؟ آیا جامعه ی صهیونیستی با توجه به این همه هیاهو آمادگی ورود به جنگ جدیدی را پیدا کرده است؟ واصولا آیا جامعه ی صهیونیستی آمادگی حضور در جنگ را دارد؟

یوسی میلمن تحلیلگر ارشد روزنامه معاریو در تحلیلی از اوضاع امنیتی رژیمش نوشت : کابوس بزرگ ساختار امنیتی رژیم صهیونیستی واکنش جمهوری اسلامی ایران به هدف قرار گرفتن مستشاران نظامی اش در پایگاه هوایی تی فور در سوریه بود ، این نگرانی به حدی است که روند آماده سازی برای جشن های 70 مین سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی را هم تحت تاثیر خود قرار داده است.

چند روز قبل از آن نیز تمرین دو جنگنده صهیونیستی در آسمان تل آویو برای آماده سازی همین جشن ها چنان رعب ووحشتی در میان ساکنان این شهر به وجود آورد که ارتش رژیم صهیونیستی را بر آن داشت از طریق رسانه های جمعی بیانیه صادر کرده واعلام کند این جنگنده ها متعلق به ارتش بوده وهیچ خطری به همراه ندارند.

به اعتقاد یک روزنامه نگار لبنانی امروز وحشت صهیونیستها از وقوع احتمالی جنگ وواکنش محور مقاومت نسبت به جنایاتشان به مراتب بیشتر از ترسی است که مردم دمشق شامگاه حمله ترامپ به این شهر داشتند.

پیش از این نیز در جنگ 33 روزه حملات موشکی حزب الله باعث شد تا بیش از 80 درصد از صهیونیستهای ساکن شمال فلسطین اشغالی از مناطق خود بگریزند زیرا آنها حتی پناهگاه های مستحکم ایجاد شده را هم حافظ جان خود نمی دانستند.

فرار صهیونیستها از فلسطین اشغالی هم در آن دوره چند برابر شد در حالیکه 70 تا 80 درصد از فعالیت های تولیدی واقتصادی رژیم صهیونیستی نیز در داخل فلسطین اشغالی به حالت تعلیق در آمده بودند.

این وضعیت در شرایطی بر رژیم صهیونیستی حاکم بود که خبری از احتمال ورود مبارزان حزب الله به داخل فلسطین اشغالی نبود در حالیکه به اعتراف رسانه های صهیونیستی در جنگ آتی احتمال ورود مبارزان حزب الله و سایر گروههای مقاومتی منطقه ای به داخل شهرهای فلسطین اشغالی وتبدیل شدن جنگ به جنگ درون شهری در داخل شهرها وشهرک های صهیونیست نشین بسیار زیاد است.

وحشت در میان صهیونیستها به حدی است که ناتالی پورتمن دارنده ی جائزه اوسکار که رژیم صهیونیستی به دارا بودن تابعیت اسرائیلی اش فخر می فروشد روز جمعه اعلام کرد ، به دلیل شرایط حاکم بر منطقه از شرکت در یک جشنواره در فلسطین اشغالی انصراف داده وبه فلسطین اشغالی سفر نخواهد کرد.

بر اساس یک نظر سنجی که در آستانه ی اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی انجام گرفت ودر روزنامه معاریو منتشر شد ، بیش از نیمی از صهیونیستها از وقوع جنگ ابراز وحشت کرده بودند.

بر اساس این نظر سنجی که توسط موسسه ” بانلز پالیتکس” برای این روزنامه عبری زبان انجام گرفت 52 درصد از صهیونیستها اعلام کردند کابوس وقوع جنگ را در سایه رخدادهای به وقوع پیوسته در سوریه داشته وبه ویژه از واکنش جمهوری اسلامی ایران در هراس هستند.

در این نظر سنجی 34 درصد اعلام کردند بزرگترین خطری که رژیمشان را تهدید می کند، از جانب جمهوری اسلامی ایران وحزب الله است در حالیکه 32 درصد هم تاکید کردند خطر اصلی حملات گروه های فلسطینی علیه آنهاست. این در حالی است که 32 درصد هم مشکلات امنیتی را بزرگترین معضل رژیمشان اعلام کردند.

این اظهار نظرها از سوی جامعه ای اعلام می شود که به معنای کامل کلمه یک جامعه نظامی محسوب می شود ، به اعتقاد دوستان ودشمنان رژیم صهیونیستی اسرائیل یک پادگان بزرگ است وتقریبا تمامی صهیونیستها دوره های بلند مدت نظامی ضرورت واحتیاط را در رژیم صهیونیستی پشت سر می گذارند.

این ساختار به نحوی نظامی است که تقریبا تمامی شخصیت های برجسته سیاسی رژیم صهیونیستی ابتدا مدارج نظامی را پشت سر گذارده یا در ساختار امنیتی رژیم صهیونیستی خدمت کرده وبعد از آن وارد جهان سیاست می شوند.

بااین حال سخنرانی شخصیتی همچون دیوید گروسمن اندیشمند مشهور صهیونیستی که چند روز پیش در روزنامه یسرائیل هیوم منتشر کرد ودر آن خبر داد با وجود ساختار گسترده ی امنیتی وقدرت نظامی که این رژیم ازآن بهره مند است ، هیچ اسرائیلی در فلسطین اشغالی احساس امنیت نمی کند می تواند گویای بسیاری از مطالب بوده باشد .

در این حال پایگاه اطلاع رسانی روتربه نقل از یک شخصیت امنیتی سابق در رژیم صهیونیستی که عضو شورای امنیت ملی این رژیم بود نوشت : ایران به یک ابرقدرت منطقه ای تبدیل شده است وبرای اولین بار در تاریخ رژیم صهیونیستی این رژیم با دشمنی در جبهه شمالی خود احتمال رویارویی دارد که نمی توان آن را شکست داد.

وی افزود : به اعتقاد من امروز پیچیده ترین و قدرتمند ترین دشمن اسرائیل ایران است در حالیکه پاشنه اشیل تل آویو در حال حاضر جبهه داخلی وجامعه ی اسرائیل می باشد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم در سخنانی که روز جمعه به نقل از وی در رسانه ها منتشر شد مدعی شد نیروهای نظامی ما برای هر نوع تهدیدی از سوی ایران آمادگی دارند ، نظر که تحلیلگران صهیونیست ، رژیم صهیونیستی در هفتادمین سالگردش در بدترین شرایط برای مواجه شدن با چنین خطراتی می باشد.

با این حال در آستانه 70 مین سالگرد اشغال فلسطین این سخنان رهبران محور مقاومت از جمله ایران است که بیش از ادعاهای رهبران رژیم صهیونیستی جامعه این رژیم را تحت تاثیر خود قرار می دهد و آنها هر آن منتظر فشرده شدن دکمه موشک هایی است که طومار حیات رژیمشان را یک بار وبرای همیشه در هم خواهد پیچید.

سید عمار حسینی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟