نقشه حمله تروریست ها به شمال آفریقا

  • انتشار: ۲۶ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 42142

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از الخبر، دستگاه های اطلاعاتی کشورهای منطقه و از جمله دستگاه اطلاعاتی و امنیتی الجزایر با رصد تحرکات گروه های تروریستی فعال در منطقه، به این نتیجه رسیده اند که 6 گروه تروریستی مشهور در منطقه یعنی القاعده در مغرب، گروه نصره الاسلام و المسلمین و داعش در تونس، گردان های سازمان القاعده و شاخه داعش در لیبی و همچنین شاخه داعش در شمال نیجر و هسته های خفته آن ها در دیگر کشورهای منطقه قصد انجام عملیات تروریستی بزرگ و جدیدی در منطقه دارند.

وی افزود: دستگاه های امنیتی منطقه از یک سال پیش پیش بینی می کردند گروه نصره الاسلام و المسلمین متمرکز در شمال مالی و بقایای القاعده در کشورهای مغرب عربی دست به یک حمله بزرگ تروریستی بزنند اما این اتفاق نیفتاد و شاید دلیل آن تشدید تدابیر امنیتی در مراکز حیاتی این کشورها بود.

الخبر ادامه داد: کارشناسان امنیتی با توجه با اطلاعات موجود می گویند سازمان القاعده در کشورهای مغرب عربی (شمال آفریقا) برای این که ثابت کند هنوز زنده است و در الجزایر حضور دارد، ناچار به انجام یک عملیات تروریستی بزرگ است و این روزها خود را برای چنین حمله ای آماده می کند.

هرچند به دلیل حملات اردو و نیروهای امنیتی الجزایر در سال 2015 بسیار ضعیف شده و اکنون قدرتی مانند سال های بین 2004 تا 2008 میلادی را ندارد اما به هر حال یک منبع تهدید بزرگ و جدی است زیرا از یک سو شمار زیادی تروریست با تجربه و کارکشته در اختیار دارد و از سوی دیگر گروه ها و هسته های خفته قابل توجهی در این کشورها دارد که هنوز شناسایی نشده اند .

الجزایر برای دیگر گروه های تروریستی فعال در منطقه و از جمله گروه نصره الاسلام و المسلمین فعال در شمال مالی و القاعده فعال در لیبی و تونس ، زیرشاخه های داعش دراین دو کشور و همچنین شاخه داعش در نیجر به رهبری «ابوالولید الصحراوی » یک هدف راهبردی است و خطر این گروه ها تنها ناشی از قدرتشان برای انجام عملیات تروریستی نیست بلکه در نوع عملیات و بزرگ بودن عملیاتی است که این گروه های می توانند انجام دهند.

وی عنوا نکرد: چرا این گروه ها اکنون دور از تیر رس نیروهای اردوی الجزایر و مستقر در کشورهای همسایه اند و از سوی دیگر می توانند شمار زیادی تروریست برای انجام اینگونه حملات آماده کنند.

الخبر اظهار داشت: الجزایر حدود چهار هزار کیلومتر مرز مشترک زمینی با کشورهای بی ثباتی مانند لیبی، مالی و نیجر دارد و بیشتر این مناطق مرزی هم بیابانی است و این کنترل مرزها را دشوار کرده است و مالی، لیبی و نیجر این روزها مرکز فعالیت گروه های تروریستی بزرگی مانند نصره الاسلام و المسلمینف القاعده و داعش است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟