نفوس افغانستان ۳۳٫۶ میلیون نفر برآورد شد

  • انتشار: ۱۸ جوزا ۱۴۰۰
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 114444

اداره ملی احصائیه و معلومات برآورد نفوس افغانستان در سال ۱۴۰۰ را اعلام کرد که براساس آن جمعیت کشور ۳۳٫۶ میلیون نفر تخمین شده‌است.

در این برآورد که امروز سه شنبه، ۱۸ جوزا نشر شده، آمده‌است که از میان ۳۳٫۶ میلیون نفر، حدود ۱۷٫۱ میلیون نفر (۵۱٫۰ درصد) را مردان و ۱۶٫۵ میلیون نفر (۴۹٫۰ درصد) آن را زنان تشکیل می‌دهند.

بر اساس اعلامیه اداره ملی احصاییه و معلومات، در سال ۱۴۰۰ از جمله ۳۳٫۶ میلیون نفر نفوس افغانستان، ۲۳٫۸ میلیون نفر (‌‏۷۰٫۸ درصد) در دهات و ۸٫۳ میلیون نفر (۲۴٫۷ درصد) در شهر زندگی می‌کنند و همچنین ۱٫۵ میلیون نفر (۴٫۵ درصد) آن کوچی هستند.

اداره‌ ملی احصاییه و معلومات گفته است که این برآورد نفوس، در برگیرنده‌ ۳۴ ولایت، ۳۶۴ ‏ولسوالی اصلی، ۲۴ ولسوالی موقت و ۳۴ مرکز ولایت است‎.‎

این اداره گفته‌است که نشر برآورد جمعیت سال ۱۴۰۰ کشور وضعیت نفوس کشور را نشان داده و دسترسی آسان به معلومات نفوس را به نهادهای ملی و بین‌المللی جهت ساختن پالیسی‌ها، پروگرام‌ها و اتخاذ تصامیم بزرگ فراهم می‌کند.

سال گذشته نیز اداره ملی احصائیه برآورد نفوس افغانستان را نشر کرده‌بود که بر ‏اساس آن، نفوس مجموعی کشور، حدود ۳۲٫۹ میلیون نفر اعلام شده‌بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟