نظر جنرال عبدالرازق در مورد ایجاد ائتلاف نجات افغانستان؛ “به تنگ آمد به جنگ آمد”

  • انتشار: ۱۷ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 31612

جنرال عبدالرازق فرمانده پلیس قندهار در مورد ائتلاف نجات افغانستان می گوید که سران این ائتلاف مجبور شدند تا برای دفاع از حق و مردم خود با شکل دادن این ائتلاف دفاع کنند.

جنرال عبدالرازق، فرمانده پلیس قندهار و از افراد قدرتمند در جنوب افغانستان در گفتگو با بی بی سی گفته‌ است که وضعیت موجود در افغانستان باعث شکل گیری این ائتلاف شده است  و هر کسی که مجبور شود برای دفاع از مردم خود راهی پیدا خواهد کرد.

او درباره “ائتلاف ملی برای نجات افغانستان” که توسط جنرال دوستم، عطا محمد نور، صلاح الدین ربانی و محمد محقق از چهره‌های با نفوذ افغانستان در شهر آنکارای ترکیه ایجاد شده، با ذکر این مقوله که “به تنگ آمد به جنگ آمد”، گفت این چهره‌ها احتمالا مجبور شده‌اند دست به ائتلاف بزنند.

آقای عبدالرازق گفته که شاید آنها آزرده هستند و مجبور شده‌اند ائتلاف کنند. “هرکس مجبور است برای دفاع از مردم خود راهی را پیدا کند که از مردم و حق خود دفاع کند.”

او گفت که عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی از دوستان نزدیک او است و عطا محمد نور، والی بلخ نیز از دوستانش است که “اگر در کوه باشد،در کوه و اگر در زمین باشد، در زمین همراه او خواهد بود.”

جنرال رازق درباره اینکه خبرهای در زمینه ممانعت برای حضور جنرال دوستم در افغانستان وجود دارد، گفت، که خوب و بد بودن آقای دوستم به مردم افغانستان بستگی دارد، “ولی ما برای ملا هبت‌الله رهبر گروه طالبان که مردم ما را می‌کشد، هر روز عذر می‌کنیم که بیاید با ما صلح کند ولی روز دیگر افراد خود را از کشور می‌کشیم.”

جنرال عبدالرازق همچنین مدعی شد که تمام گروه‌های شورشی همانند طالبان و القاعده ساخته پاکستان است و به گفته او این کشور حالا می‌خواهد همه این گروه‌ها را یکجا کرده و فعالیت آنها را بر ضد دولت افغانستان هماهنگ کند.

اما ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان در گفتگو با خبرگزاری اطلس، هر نوع ائتلاف طالبان و داعش را رد کرد و افزود که ملا هبت‌الله برای رسیدگی به امور طالبان به نقاط مختلف افغانستان سفر می‌کند و از جمله اخیرا به هلمند هم سفر کرده است.

مجاهد گفته است هرگز با داعش همسو نمی شویم و به هیچ وجه به آنها اجازه فعالیت نمی دهیم.

مجاهد داعش را یک گروه تکفیری می داند و می گوید؛ طالبان به هیچ وجه با آنها جور نمی آید.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟