نظام الدین قیصاری به دادستانی کل معرفی شد

  • انتشار: ۱۴ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 44682

مقام ها در وزارت دفاع می گویند که نظام الدین قیصاری که چند روز قبل از سوی نیروهای ارتش بازداشت شده بود، برای تحقیق به دادستانی کل معرفی شده است.

محمد رادمنش سرپرست دفتر سخنگوی وزرات دفاع گفته است که آقای قیصاری به همراه تعدادی دیگر از فرماندهان محلی به دادستانی کل معرفی شده اند.

رادمنش گفته است، “قیصاری هم از طریق نهادهای عدلی و قضایی نسبت به سؤال‌های که در موردش وجود دارد مورد پرسش قرار خواهد گرفت، شورای نظامی ولایت فاریاب در باره شان تصمیم گرفتند و توسط یک نامه به نهادهای عدلی و قضایی آورده شدند.”

نظام الدین قیصاری سرپرست قوماندانی امنیه ولسوالی قیصار فاریاب و نماینده عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور در امور خیزش‌های مردمی چهار روز قبل از سوی کوماندوهای ارتش بازداشت شد.

اما بشیر احمد ته ینج سخنگوی حزب جنبش ملی افغانستان گفت، بازداشت نظام الدین قیصاری یک توطئه از سوی حکومت است.

وی ادعا می‌کند که حکومت از ماه‌ها به این‌سو در تلاش شکست دادن روحیه ضد طالبانی بوده‌است.

آقای ته ینج در صفحه فیسبوک خود نوشته است که به اعتراض های مدنی خویش تا بازگشت جنرال دوستم به کشور و آزادی نظام الدین قیصاری ادامه می دهد.

این در حالیست که اعتراضات‌ در ولایت‌های فاریاب، جوزجان، و تخار در شمال افغانستان به دستگیری نظام الدین قیصاری، نماینده ویژه عبدالرشید دوستم، معاون اول رئیس جمهوری افغانستان همچنان ادامه دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟