نظامی بلند رتبه پاکستانی در درگیری روز گذشته تورخم زخمی شده بود، جان سپرد

  • انتشار: ۲۵ جوزا ۱۳۹۵
  • سرویس: بین المللدسته بندی نشده
  • شناسه مطلب: 13796

علی جواد چنگیزی که در درگیری مرزی در مرز افغانستان و پاکستان زخمی شده بود در شفاخانه ای در پیشاور جان داد.

روزنامه پاکستان گزارش داد، «علی جواد چنگیزی» یکی از نظامیان پاکستانی که در درگیری بین نیروهای امنیتی افغانستان و پاکستان زخمی شده بود در شفاخانه ای در شهر پیشاور پاکستان جان داد.

مراسم خاکسپاری «علی جواد چنگیزی در شهر کویته انجام خواهد شد.

گزارشها حاکی از آنست وضعیت جسمانی «عامر» از نظامیان پلیس مرزبانی پاکستان که در بیمارستان بستری شده است وخیم گزارش شده است.

طبق گزارش مقامات امنیتی  یکشنبه درگیری شدیدی بین نیروهای امنیتی افغانستان و پاکستان در مرز «تورخم» در گرفت و ۱۲ ساعت به طول انجامید. این درگیری پس از حمله مسلحانه نیروهای امنیتی پاکستان آغاز شد که در جریان درگیری یک نظامی افغانستانی کشته و شش تن دیگر زخمی شدند. از پلیس مرزبانی پاکستان نیز شش تن کشته و یازده تن دیگر زخمی شده‌ اند.

پس از این درگیری وزارت خارجه پاکستان کاردار افغانستان در اسلام آباد را احضار نمود و مراتب اعتراض دولت پاکستان را به وی ابراز نمود. امروز نیز وزارت خارجه کشورمان «سید ابرار حسین» سفیر پاکستان در کابل را احضار نمود و مراتب اعتراض دولت افغانستان در خصوص درگیری مرزی تورخم به وی ابلاغ شد.

پایه و اساس این درگیری های مرزی از زمانی شروع شد که دولت پاکستان می خواست موانعی  در نقطه صفر مرزی تورخم ایجاد کند که با واکنش نیروهای امنیتی کشورمان روبرو شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟