نظامیان سوئدنی تا اواخر سال 2018 در افغانستان باقی می مانند

  • انتشار: ۲۵ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 34423

نیروهای نظامی سوئدن که در چهارچوب ماموریت حمایت قاطع در افغانستان حضور دارند، تا آواخر سال 2018 در افغانستان به ماموریت خود ادامه می دهند. این نظامیان برای آموزش و مشورت نظامیان در کشور باقی می مانند و در نبردهای نظامی وارد نمی شوند.

کمیته امور دفاعی پارلمان سویدن رای به ادامه ماموریت مشورتی و آموزشی نیروهای نظامی سویدن در سال ٢٠١٨ در افغانستان داده است.

به گزارش رادیو سوئدن؛ نیروهای نظامی سویدن به منظور ادامه ماموریت مشورتی و آموزشی زیر نام حمایت قاطع تا ٣١ دسامبر ٢٠١٨ در افغانستان باقی خواهند ماند. مجموع نیروهای که برای ادامه ماموریت افغانستان در نظر گرفته شده است حد اکثر ٢٠٠ تن هستند. بخشی از این نیروها در افغانستان مستقر خواهند بود و بخش دیگر به صورت غیر مستقیم در این ماموریت دخیل خواهند بود.

نیروهای نظامی سویدن در افغانستان نقش آموزشی و مشورتی دارند و در عملیات جنگی سهم نمی‌گیرند. وضعیت امنیتی افغانستان هنوز دشوار توصیف شده است و پارلمان سویدن به این دلیل به ادامه ماموریت نیروهای سویدنی رای مثبت داده است. در مطلبی که به همین ارتباط در سایت پارلمان انتشار یافته نوشته شده است که نا امنی بزرگترین مانع در برابر پیشرفت افغانستان است.

سازمان ملل متحد در نیمه اول سال ٢٠١٧ گزارش داد که در جریان جنگ‌های مسلحانه در افغانستان بیش از ٥٠٠٠ غیر نظامی قربانی شده‌اند. از این جهت حضور نظامی نیروهای بین‌المللی در افغانستان یک ضرورت است. گزارش شده است که حضور نظامی سویدن در عراق نیز برای یک سال آینده تمدید شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟