نظامیان افغان در پکتیا مانع از ایجاد تاسیسات مرزی پاکستان در امتداد مرز دیورند شدند

  • انتشار: ۲۳ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 20773

نظامیان افغان در ولسوالی شکین ولایت پکتیکا، جلو ایجاد تأسیسات نظامی و حصارکشی از سوی ارتش پاکستان را بروی خط دیورند در آن ولسوالی گرفته اند.

جنرال رازمحمد مندوزی، فرمانده نیروهای مرزی در ولایات جنوب‌شرق به صدای امریکا گفته است که ارتش پاکستان در نقطۀ صفر مرزی در ساحۀ زابو تلاش‌های تازه را برای ایجاد تأسیسات آغاز کرده اند.

جنرال مندوزی گفت، نظامیان پاکستانی در آن ساحه وسایط را نیز مستقر کرده اند و روز گذشته برای ایجاد تأسیسات کار هموارسازی زمین را آغاز کردند؛ اما نیروهای افغان هشدار دادند و ادامۀ کار آنان را متوقف ساختند.

او افزود “ما به آنها گفتیم که بنشینیم و در زیر بیرق دو کشور صحبت کنیم؛ اما جواب آنان منفی بود. آنان گفتند که ما با اسلام‌آباد صحبت می‌کنیم و سپس به شما احوال می‌دهیم”.

این مقام پولیس مرزی افغان افزود، ساحۀ سرحدی موسوم به “زابو” از گذشته جنجال‌برانگیز است و هر دو سوی خط آن ساحه را ملکیت خود می‌دانند.

از سوی دیگر فرماندهی پولیس مرزی در جنوب‌شرق کشور گفته که به آنان دستور داده شده است تا جلو هرگونه تحرکات تازۀ پاکستان را در نزدیکی خط دیورند بگیرند.

ارتش پاکستان تصمیم گرفته است که تا بروی خط دیورند، حصارکشی کند و در این راستا برخی اقداماتی نیز کرده است.

پاکستان گفته است که ارتش کشورش، کار حصارکشی را در امتداد خط دیورند به منظور جلوگیری تردد مخالفان مسلح از خاک افغانستان و مدیریت امنیت مرزی انجام می‌دهد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟