نشست چین در مورد صلح افغانستان برای مدت نامعلومی به تعویق افتاد

  • انتشار: ۴ عقرب ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 70361

اسوسیتد پرس به نقل از مقام‌های که نخواسته اند از آنان نام برده شود، گزارش داد که نشست چین برای مدت کوتاه به تعویق افتاده اما تاریخ جدید این نشست تعیین نشده است.

صدای امریکا نوشت که دلیل به تعویق افتادن نشست بیجینگ تا اکنون معلوم نمی باشد اما پیش از این وزارت دولت در امور صلح افغانستان گفته بود که کابل بر همه شمول بودن و نقش مرکزی دولت افغانستان در این نشست تاکید دارد.

قرار بود این نشست با میزبانی چین و با اشتراک یک هیات طالبان به رهبری ملا عبدالغنی برادر، معاون گروه طالبان و رییس دفتر سیاسی این گروه در قطر، در هفتم و هشتم ماه عقرب برگزار شود.

بر بنیاد گزارش اسوسیتد پرس، رییس جمهور غنی مخالف اشتراک نمایندگان دولت در نشست بیجینگ بود اما او ناوقت روز جمعه تصمیم اش را تغییر داد و گفت که دولت افغانستان نمایندگان خود را برای اشتراک در این نشست به چین می فرستد.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری نیز اظهار داشت که حکومت در یک فرصت مناسب فهرست اشتراک کنندگان در نشست بیجینگ را با حکومت چین در میان خواهد گذاشت.

نشست بیجینگ در حالی به تعویق افتاد که در نشستی که بین نمایندگان امریکا، روسیه، چین و پاکستان روز جمعه در مسکو برگزار شد، چین، روسیه و پاکستان از امریکا خواستند تا مذاکرات با گروه طالبان را از سر بگیرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟