نشست چین تا دوهفته دیگر برگزار می‌شود

  • انتشار: ۱۹ عقرب ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 70861

ریاست‌اجراییه حکومت می‌گوید که نشست چین درباره صلح افغانستان، قرار است تا دوهفته دیگر در شهر بیجنگ، این کشور برگزار شود.

امید میثم، معاون سخنگوی ریاست‌اجراییه در این باره گفت: «هیئتی که قرار است تا دو هفتۀ دیگر به بیجنگ برود و ما شاهد یک نشست بین الافغانی باشیم. مشوره‌ها و رآی‌زنی‌های این هیئت جریان دارد.»

در همین حال، ارگ ریاست‌جمهوری نیز می‌گوید که هیئت شرکت کننده در این نشست نهایی شده‌است؛ اما تاکنون نام‌های افرادی که در ترکیب این هیئت استند همگانی نشده‌اند.

صدیق صدیقی، سخن‎گوی رییس‌جمهور در این باره گفت: «کسانی که قرار است در آینده در نشست چین اشتراک بکنند، این‌ها از اقشار مختلف جامعه افغانستان نمایندگی خواهند کرد.»

همچنین تام مالیووسکی، یک عضو مجلس نمایندگان امریکا در گفتگو با طلوع‌نیوز، تأکید می‌ورزد که برای جلوگیری از شدت دوباره جنگ در افغانستان، در هر توافق احتمالی صلح با طالبان باید تضمین گرفته شود: «از دیدگاۀ من، توافق‌نامه باید برای مردم افغانستان پذیرفتنی باشد. نمی‌خواهم که نیروهای امریکایی افغانستان را ترک کنند و طالبان به تلاش برای گرفتن کامل قدرت در افغانستان ادامه دهند. این کار به خشونت و منازعه بیشتر و نقض بیشتر حقوق بشر خواهد انجامید.»

نشست چین قرار بود به تاریخ ۲۹ و ۳۰اکتوبر برگزار شود، اما بدلایلی به تأخیر افتاد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟