نشست چهار جانبه همکاری های صلح آغاز بکار نمود

  • انتشار: ۲۱ جدی ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 11984

نشست چهار جانبه همکاری‌ها در مورد گفتگوهای صلح در افغانستان با اشتراک هیات افغانستان به رهبری حکمت خلیل کرزی معین سیاسی وزارت خارجه و سرتاج عزیز صدر اعظم پاکستان و نمایندگان کشورهای چین و امریکا امروز حوالی ساعت ده صبح در اسلام آباد برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از افق، سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر پاکستان این نشست را آغاز کرد و گفت پاکستان رابطه‌اش را با افغانستان اهمیت می‌دهد و تلاش‌هایی را برای تامین صلح در این کشور ادامه می‌دهیم.

توافق برگزاری نشست‌های چهارجانبه میان هرچهارکشور اشتراک کننده این نشست در کنفرانس قلب آسیا یک ماه‌گذشته در اسلام آباد برگزار گردیده بود. کشورهای نمایندگان چین و امریکا در آن نشست تعهدکردند که از روند گفتگوی‌های صلح در افغانستان حمایت می‌کنند.

پس از برگزاری نشست مقدماتی همکاری‌های چهارجانبه در مورد گفتگوهای صلح در کشور راحیل شریف ریس ستاد ارتش پاکستان به کابل سفر کرد و با مقام‌های حکومت از جمله رییس اجراییه گفتگو نمود.

جاوید فیصل سخنگوی ریاست اجرایی گفته‌است در نشستی که امروز در اسلام آباد برگزار گردید حکومت پاکستان فهرستی از نام‌های طالبان را به هیات افغانی می دهد که آنها در گفتگوهای صلح از جانب طالبان شرکت می‌کنند.

این نشست اکنون ادامه دارد جزئیات بیشتر در مورد آن بعدا به نشر می‌رسد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟